اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زمینه ثبت مریوان به عنوان پایتخت بلوط ایران فراهم می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: با توجه به اینکه 85 درصد از پهنه جنگل‌های مریوان را بلوط در برگرفته است در تلاش هستیم مریوان به عنوان پایتخت بلوط ایران ثبت شود.

زمینه ثبت مریوان به عنوان پایتخت بلوط ایران فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، بهزاد شریفی‌پور ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه زریبار در مریوان اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت آحاد مردم و بخشی از دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرستان مریوان برگزار شد و امیدواریم بستری برای حساس‌سازی هرچه بیشتر مردم نسبت به توجه به منابع طبیعی و محیط زیست باشد.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان افزود: مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان با توجه به اینکه درخت بلوط شناسنامه زاگرس است و این گونه بسیار با ارزش به عنوان یکی از گونه‌هایی که در اکوسیستم‌های طبیعی جنگل‌های زاگرس و خاصتا مریوان در طول دوران اکولوژیکی خود عمری چند هزار ساله دارد و نمادی برای این شهرستان است در جشنواره ملی فیلم کوتاه زریبار مشارکت داشته‌ایم.

شریفی‌پور با بیان اینکه 85 درصد از پهنه جنگل‌های مریوان را درختان بلوط به خود اختصاص داده است، افزود: درختان بلوط نقش مهمی در تنظیم گردش آب، چرخه طبیعت و تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن دارد.

وی از برنامه‌ریزی و تلاش برای معرفی مریوان به عنوان پایتخت بلوط ایران خبر داد و گفت: اجرای طرح مردمی کاشت درخت بلوط با همکاری مشارکت سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای حفظ و صیانت از منابع طبیعی تجدید شونده و بلوط‌زارها زاگرس و خواصتا مریوان گام‌های اساسی برداریم.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان اضافه کرد: هنر و رسانه نقش مهمی در راستای تبیین فرهنگ توجه به منابع طبیعی دارد در همین راستا تا کنون موفق به برگزاری دو دوره جشنواره منابع طبیعی و رسانه در استان کردستان شده‌ایم.

شریفی‌پور با بیان اینکه در سومین گام برگزاری جشنواره منابع و طبیعی امسال استان به عنوان دبیرخانه مرکزی جشنواره ملی رسانه و منابع طبیعی انتخاب شده است، گفت: برگزاری این جشنواره با حضور 11 استان زاگرس نشین می‌تواند فرصت ارزشمندی برای معرفی و شناساندن ظرفیت درختان بلوط باشد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول