اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر ارشاد: جشنواره بین‌المللی فیلم خزر بزودی برگزار می‌‎شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره بین المللی فیلم سینمایی دریای خزر به تصویب رسیده است و بزودی این جشنواره برگزار خواهد شد.

وزیر ارشاد: جشنواره بین‌المللی فیلم خزر بزودی برگزار می‌‎شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره بین المللی فیلم سینمایی دریای خزر به تصویب رسیده است و به‌زودی این جشنواره برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر خود به کشور روسیه و دیدار با مقامات فرهنگی این کشور عنوان کرد:  اگر توافقنامه فرهنگی میان ما و روسیه که چند سال قبل داشتیم در مجلس به تصویب برسد، چندین مرکز فرهنگی جدید فی مابین ایران و روسیه در شهرهای تهران، مسکو و سن پترزبورگ و یکی‌دیگر از شهرهای ما فعالیت‌های فرهنگی شکل خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امسال نیز توافقات بسیار خوبی در زمینه اکران فیلم‌های سینمایی ایرانی در روسیه داشتیم و امیدواریم با توافق انجام شده، بتوانیم شاهد اکران فیلم های ایرانی در روسیه باشیم. یکی از فیلم های پویا نمایی ما بیش از 2/5 میلیون دلار در روسیه فروش داشت. امسال نیز با مقامات روسیه توافق کردیم تا فیلم های جدیدی از ایران و شبکه نمایش سینمایی روسیه به نمایش دربیاید. کار بزرگی بوده و کمک موثری را به اقتصاد فرهنگ و هنر خواهد کرد و گام روبه جلو بسیار مثبتی است.

وزیر ارشاد تصریح کرد: مقدمات اجرای بند ه تبصره 9 فراهم شده است و با همکاری خوب شرکت های دولتی، که وزارت نفت نیز گام اول را برداشته و اعلام آمادگی کرده که این یک درصد تکلیفی را بلافاصله در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار خواهد داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول