اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تخریب 10 هزار متربنای غیرمجاز در آمل

رئیس کل دادگستری مازندران از تخریب تغییرات کاربری اراضی شامل ۳۰ پلاک تفکیکی و دیوارکشی، دو بنای غیر مجاز در مجموع به مساحت حدود 10 هزار مترمربع با دستور قضایی دربخش دابودشت شهرستان آمل خبر داد.

تخریب 10 هزار متربنای غیرمجاز در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران، از تخریب  مستحدثات غیرمجاز به تعداد ۳۰ پلاک تفکیکی و یک مورد دیوارکشی در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و دو بنای غیرمجاز در قالب ماده ۳ جمعٱ به مساحت حدود ۱۰هزار متر مربع با دستور قضایی دربخش دابودشت شهرستان آمل خبر داد.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و مقابله با تخریب و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، گفت: ما نسبت به تغییر کاربری اراضی بی‌تفاوت نیستم و با بی‌تفاوتی، سهل انگاری و ترک فعل مدیران در این خصوص برخورد می‌کنیم چون تغییر کاربری اراضی، پیامدهای مختلفی از جمله کاهش تولید محصولات کشاورزی، آسیب به محیط زیست و نا امیدی در کشاورزان را دارد و در این زمینه نقش مسئولان جهاد کشاورزی و امور اراضی استان  بسیار مهم  است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه پیامدهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی قابل جبران نیست، افزود: در راستای پیشگیری از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز و حفظ کاربری اراضی می‌توان از ظرفیت نهادهای مردمی، دهیاری‌ها، شوراهای محلی و رسانه‌های جمعی استفاده کرد.

وی خواستار اجرای صحیح و به موقع مفاد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و قلع و قمع بنا و بناهای احداث شده شد و گفت: مسؤولان مرتبط هشدار‌های لازم را به مالکان داده و افراد را متوجه عواقب قانونی ناشی از جرم ارتکابی کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول