اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بهره‌مندی ۱۵ هزار بیمار از خدمات رایگان بسیج جامع پزشکی در یزد

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد گفت: در سال گذشته ۱۵هزار و ۲۳۰ نفر در استان و در مناطق کمتر برخوردار کشور از خدمات تخصصی درمانی بسیج جامعه پزشکی یزد بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی ۱۵ هزار بیمار از خدمات رایگان بسیج جامع پزشکی در یزد

 سعید ذاکری  در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، از ویزیت تخصصی و رایگان ۱۵ هزار و ۲۳۰ نفر در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد:‌ از این تعداد، هزار و ۷۳۰ نفر  در خارج از استان و مابقی در استان و در مناطق کمتر برخوردار خدمات و ویزیت رایگان دریافت کرده اند.

وی افزود: در سال گذشته در ۱۱ منطقه‌ کمتر برخوردار و محروم تعداد ۴۲ متخصص دندانپزشک در مدت سه روز ویزیت رایگان انجام داده‌اند که برای تهیه مواد و ارائه خدمات (معاینه، کشیدن، ترمیم)، مبلغی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی یزد به راه‌اندازی مراکز نفس در استان یزد اشاره کرد و گفت: تاکنون به ۱۸۵ مادرکه تصمیم به سقط جنین داشته اند مشاوره ارائه شده که این افراد از تصمیم خود منصرف شده اند و تاکنون تعداد ۴۲ نوزاد متولد شده است.

ذاکر تصریح کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد به عنوان نهادی داوطلبانه و تخصصی در گستره نظام سلامت، متشکل از ۱۶ کانون و بیش از ۱۶ هزار عضو یکی از نماد‌های مشارکت فعال و داوطلبانه توسط اقشار نخبه است.

وی همکاری در طرح ملی پایش فشار خون، اعزام تیم به مناطق سیل زده جنوب شرق کشور، ارائه آموزش‌های بهداشتی، ارتقای سطح سلامت و کاهش رفتار‌های پرخطر زندانیان، طراحی واجرای طرح جهادی شهید سلیمانی جهت کاهش دامنه بیماری کرونا و اعزام تیم‌های عمومی و تخصصی به مناطق محروم به صورت برون مرزی و درون مرزی را از دیگر اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد برشمرد.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول