اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود

فرماندار همدان با بیان اینکه اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود گفت: مسئله حفظ اصالت عزاداری مهم است که در برخی از نقاط کشور به خوبی این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

اصالت عزاداری و رسم سقایی در همدان حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسلم مخفی ظهر امروز در ستاد شئون فرهنگی و‌ اربعین حسینی شهرستان همدان اظهار کرد: آیین‌های باشکوه عزاداری به فراخور فرهنگ و شیوه‌های مرسوم هر منطقه و استان متفاوت است که جلوه‌های خاص و معناداری را از حرکت عاشورا و قیام سالار شهیدان به تصویر می کشد.

وی آیین سقایی همدان را از جمله این آیین‌ها مختص همدان و قابل توجه دانست و افزود: مسئله حفظ اصالت عزاداری بسیار مهم است که در برخی از نقاط کشور به خوبی این موضوع مورد توجه قرار گرفته و عزاداری‌ها در این استان‌ها شاخص شده است.

فرماندار همدان توجه به محتوا و‌ انجام برنامه های اثرگذار در برابر هجمه‌های دشمن را در ایام محرم ضروری دانست و تاکید کرد: شایسته است امسال موضوع عفاف و حجاب و معرفی شخصیت حضرت زینب(س) به عنوان الگوی برجسته زن در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی به دنبال دین‌گریزی و سست کردن اعتقادات و ارزش‌های اسلامی در فرزندان ما هستند که باید در مقابل آن با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید حوزه و مراسم مذهبی به تبیین آموزه‌های دینی، تعمیق اعتقادات و بصیرت‌افزایی بپردازیم. 

مخفی با بیان اینکه فعالیت برخی از واحدهای صنفی در روز عاشورا و‌ تاسوعا شایسته دارالمومنین نیست تصریح کرد: برخی از واحدهای صنفی مرتبط با مایحتاج روزانه مردم هستند اما فعالیت برخی از مشاغل در این روزهای عزیز توجیهی ندارد.

فرماندار همدان از اعمال محدودیت فعالیت ایستگاه پذیرایی، توزیع نذورات، ماشین‌نویسی و این موارد در میدان امامزاده عبدالله(ع) خبر داد و افزود: با توجه به ملاحظات ترافیکی، انتظامی و امنیتی جانمایی و استقرار موکب‌ها و ایستگاه‌های پذیرایی باید با هماهنگی شهرداری و ستاد اربعین شهرستان انجام شود.

وی با قدردانی از عوامل برگزارکننده جشن با شکوه عید سعید غدیر در بلوار ارم اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی با همه توان در این مناسبت پای کار آمدند و امکان استفاده هیئات از فضاهای آموزشی در ایام ماه محرم نیز فراهم است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول