اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش گرما در پایتخت و خنکای هوا در شهرکرد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه گرمای هوا فردا هم در تهران افزایش می‌یابد، گفت: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر، خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

افزایش گرما در پایتخت و خنکای هوا در شهرکرد

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز سه شنبه 20 تیر در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، مناطقی از اردبیل و سواحل خزر رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، این وضعیت روز چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر ادامه دارد.

وی افزود: در دو روز آینده خصوصا در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات شمال شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار پراکنده داریم.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت سه‌شنبه تا جمعه 23 تیر وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گردوخاک در جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز پنجشنبه در سواحل خزر بارش پراکنده داریم و روز جمعه جوی پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است.

ضیائیان گفت: از سه شنبه تا جمعه هفته جاری در شرق کشور به‌ویژه زابل طوفان گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود، همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شمال غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور خیزش گردوخاک داریم.

وی اضافه کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه هفته جاری در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر دمای هوا کاهش می‌یابد.

* افزایش ارتفاع موج در سواحل و فراساحل بوشهر و خوزستان

وی ضمن اشاره به صدور هشدار‌ نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، توضیح داد: اواخر وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ تا پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۲، افزایش سرعت وزش باد تا محدوده 38 نات و افزایش ارتفاع امواج بین 1 تا 2 متر در سواحل و بیش از 2 متر در فراسواحل استان بوشهر و خوزستان پیش‌بینی می‌شود، در این راستا احتمال غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی درسواحل و فراسواحل، وجود دارد.

وی گفت: توصیه می‌شود اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی دریایی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل، در دستور کار باشد.

* تهران فردا گرم‌تر می‌شود

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در باره وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه فردا هم در تهران افزایش دما داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 40 و 28 درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول