اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تضعیف حجاب، رمز دشمن برای مبارزه با اسلام و ایران است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: حجاب از نمادهای اصلی هویت جامعه و سدی محکم در برابر جریان‌های اسلام‌ستیز و ایران‌ستیز است بطوری که امروزه مبارزه با حجاب به رمزی برای مبارزه با اسلام و ایران تبدیل شده است.

تضعیف حجاب، رمز دشمن برای مبارزه با اسلام و ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، زینب زاله ظهر امروز در نخستین جلسه قرارگاه حجاب و عفاف کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد: حجاب از دستورات الزامی دین اسلام است که علاوه بر تامین آرامش خانواده، نقش مهمی در امنیت و کرامت بانوان در جامعه دارد.

وی اضافه کرد: حجاب از نمادهای اصلی هویت جامعه و سدی محکم در برابر جریان‌های اسلام‌ستیز و ایران‌ستیز است بطوری که امروزه مبارزه با حجاب به رمزی برای مبارزه با اسلام و ایران تبدیل شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان خاطرنشان کرد: نه تنها در ایران، بلکه در تمام جوامع بشری پوشش می‌تواند نماد مهم و پیام‌های زیادی داشته باشد پیام‌هایی که جامعه را به سمت عزت و سربلندی هدایت می‌کند.

زاله اذعان کرد: وقتی بیش از 10 آیه قرآن در مورد حجاب و توجه به پوشش صحبت می‌کند نشان از اهمیت این مهم در سعادتمندی انسان در زندگی فردی و اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر ضرورت احیا و اجرای دستورات دین اسلام در مورد حجاب و عفاف در سطح جامعه، گفت: متاسفانه استفاده از واژه اجباری به جای واژه قانونی در مورد حجاب موجب عملکرد عکس شده است و این تصور ایجاد می‌شود و در جامعه شکل می‌گیرد که حجاب اجبار است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان اضافه کرد: قانو‌ن‌گذار در این راستا ممکن است با متخلفان برخورد کند، این پیگیری و الزام براساس حق است و مطابق تعلیمات ادیان الهی باید براساس نظر نهادهای کارشناسی حقانیت آن تشخیص داده شود.

زاله بر تغییر رویکرد و ضرورت تاکید بر پوشش قانونی اشاره کرد و گفت: بحث حجاب و پوشش از آن جهت که خطابش با زنان است به نیمی از جمعیت جامعه مربوط می‌شود، اما با توجه به اینکه حجاب در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد به کل جامعه ارتباط پیدا می‌کند.

وی بر ضررت تبیین و نهادینه‌کردن هرچه بیشتر فرهنگ حجاب در جامعه تاکید کرد و گفت: در این راستا نیاز به استفاده از تمام ظرفیت‌ها و ابزارهای فرهنگی هستیم چرا که کار سلبی در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف جواب نمی‌دهد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان اضافه کرد: امروز بیش از هر زمانی باید بسترها و ظرفیت‌های فرهنگی جامعه در اختیار ترویج فرهنگ ارزشی توجه به حجاب و عفاف قرار گیرد تا بتوانیم در برابر سمپاشی دشمنان عکس‌العمل مناسبی داشته باشیم.

زاله افزود: حذف حجاب با هدف از هم گسستگی خانواده و جامعه از توطئه‌ها و استراتژی‌های دشمنان است که در این راستا با تمام قدرت و بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ورود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج و نهادینه‌کردن هر فرهنگی در جامعه دارند، گفت: تولید محتواهای تاثیرگذار در قالب‌های مختلف در زمینه ضرورت حجاب و استمرار پخش آن در رسانه‌ها می‌تواند در نهادینه‌شدن فرهنگ ضرورت حجاب تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان استاندار کردستان افزود: امروز قشر جوان جامعه به واسطه تبلیغات غیرواقعی دشمنان اسلام، حجاب را نه به عنوان یک قانون بلکه موضوعی اجباری می‌دانند که باید با کار محتوایی مناسب این تصور را تغییر دهیم و حجاب به عنوان یک قانون دینی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول