اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تبریک رؤسای جمهور تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به «میرضیایف»

رؤسای جمهور تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به طور جداگانه پیروزی «شوکت میرضیایف» در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را تبریک گفتند.

تبریک رؤسای جمهور تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان به «میرضیایف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی پیروزی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور منتخب ازبکستان را به وی تبریک گفت.

در پیام رحمان آمده است: شوکت میراماناویچ، تبریک صمیمانه ما را به مناسبت پیروزی قاطع در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان بپذیرید.

رحمان در پیام خود، نتایج این رویداد مهم سیاسی را گواه روشنی بر نفوذ، اعتماد و حمایت قوی مردم ازبکستان از مسیر راهبردی میرضیایف که هدف آن نوسازی پایدار اجتماعی و اقتصادی ازبکستان و تقویت مستمر موقعیت آن در عرصه بین‌المللی است، عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر سهم قابل توجه میرضیایف در حصول اطمینان از توسعه روزافزون روابط دوستانه، حسن همجواری و همکاری‌های چندجانبه بین تاجیکستان و ازبکستان، علاقه‌مندی طرف تاجیکی برای تقویت و غنی‌سازی همه جانبه این روند با محتوای کاربردی جدید را ابراز کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری ابراز اطمینان کرد که دو طرف در آینده نیز تلاش‌های مشترکی را برای ارتقای موثر روابط راهبردی و مشارکت استراتژیک بین تاجیکستان و ازبکستان مطابق با منافع واقعی مردم دو کشور انجام خواهند داد.

رحمان در پایان این پیام به همتای ازبک خود سلامتی، کامیابی‌های جدید و اجرا موفقیت‌آمیز همه برنامه‌هایش به نفع پیشرفت پایدار ازبکستان دوست و به مردم برادبر این کشور صلح ابدی، بهروزی و سعادت را آرزو کرد.

«قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی پیروزی میرضیایف در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان را تبریک گفت و اذعان کرد: ما نتایج رای گیری را گواه روشنی از حمایت مردمی از مسیر رهبر ازبکستان با هدف تضمین رشد پایدار، ثبات و شکوفایی کشور می‌دانیم.

رئیس جمهور قزاقستان بر تعهد خود برای تعمیق بیشتر روابط قزاقستان و ازبکستان در روح مشارکت و اتحاد استراتژیک تاکید کرد.

همچنین روسای جمهور دو کشور در مورد اجرای عملی توافقاتی که قبلا در بالاترین سطح حاصل شده بود، تبادل نظر کردند و همچنین برنامه رویدادهای دوجانبه آتی را در نظر گرفتند.

«سادیر جباراف»رئیس جمهور قرقیزستان نیز در پیامی به «شوکت میرضیایف» انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت.

جباراف در این پیام اظهار داشت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری گواه روشنی بر اقتدار بالای «شوکت میرضیایف» و اعتماد مردم ازبکستان و حمایت آنها از سیاست عمل‌گرایانه و دوراندیشانه جاری با هدف تضمین رشد اقتصادی-اجتماعی پایدار در جمهوری است.

وی تاکید کرد :من اطمینان دارم که اصلاحاتی که تحت رهبری شما انجام می‌شود و همچنین مسیری که برای اجرای ایده‌ها و اصول جدید برای توسعه و شکوفایی بیشتر کشور طی می‌شود، به تقویت وجهه ازبکستان در عرصه بین‌المللی کمک می‌کند. توسعه مشارکت راهبردی جامع، تقویت روابط اعتماد و حسن همجواری با این کشور بر اساس اصول احترام و حمایت متقابل از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی قرقیزستان است.

رئیس جمهور قرقیزستان همچنین تاکید کرد که تغییرات مثبت بی‌سابقه‌ای در روابط دو کشور تقریباً در همه زمینه‌های همکاری دوجانبه رخ داده است. توافقات مشخصی در مورد اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک مهم حاصل شده است.

جباراف گفت: شما همچنان به کمک شخصی در تقویت روابط بین کشورهایمان می‌پردازید، در رابطه با آن من اعتقاد راسخ خود را ابراز می‌کنم که با تلاش‌های مشترک به ایجاد همکاری‌های چند جانبه ادامه خواهیم داد و تمام تلاش خود را برای اجرای وظایف تعیین شده در عمل به کار خواهیم بست.

وی برای میرضیایف آرزوی سلامتی و موفقیت در تحقق همه اهداف خود و صلح و توسعه برای مردم برادر ازبکستان کرد.

بر اساس اطلاعات اولیه کمیسیون مرکزی انتخابات ازبکستان «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور فعلی ازبکستان با دریافت 87.05 درصد آرای انتخاب کنندگان کرسی ریاست جمهوری برای یک دوره 7 ساله به دست آورد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول