اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

نتیجه اعتماد اوکراین به آمریکا مشخص شد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در روزهای اخیر با عضویت اوکراین در ناتو مخالفت کرد. او در این رابطه گفت: «اوکراین هنوز برای عضویت در ناتو آماده نیست.»

نتیجه اعتماد اوکراین به آمریکا مشخص شد

فارس پلاس؛ روایت روز - جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در روزهای اخیر با عضویت اوکراین در ناتو مخالفت کرد. او در این رابطه گفت: «اوکراین هنوز برای عضویت در ناتو آماده نیست.» به گزارش نیویورک تایمز، بایدن که یکی از حاضران نشست هفته آتی ناتو در اروپا است، اظهار داشت: «تا زمانی که جنگ با روسیه ادامه دارد، اجازه دادن به اوکراین برای عضویت در ناتو، "نابهنگام" است.»
 


گزارش نیویورک تایمز از عدم موافقت آمریکا با عضویت اوکراین در ناتو


شروط آمریکا برای عضویت اوکراین در ناتو، به حل مسئله جنگ ختم نمی‌شود. بایدن در ادامه سخنان خود گفت: «برای عضویت اوکراین شرایط دیگری از جمله دموکراسی‌سازی باید رعایت شود.»[1]

این درحالی است که تمام تلاش اوکراین برای عضویت در ناتو، در حال حاضر به خاطر جنگ است و آمریکا نیز وعده عضویت اوکراین در ناتو را ارائه داده بود. به گزارش چند ماه پیش  CNN، «بایدن بر عضویت اوکراین در ناتو تاکید داشت.»
 


گزارش CNN از تاکید بایدن بر عضویت اوکراین در ناتو


در ادامه گزارش CNN آمده است: «بایدن و اعضای دولت او، به موضع فعلی ائتلاف متعهد باقی مانده اند؛ مبنی بر اینکه اوکراین در نهایت به ناتو خواهد پیوست.»

نیویورک تایمز، سال گذشته در گزارشی به نقل از وندی شرمن، چهره دموکرات و معاون سابق وزیر امور خارج آمریکا، نوشته بود که آمریکا و متحدانش، به صراحت گفته اند که ما، سیاست درهای باز ناتو را کنار نخواهیم گذاشت. سیاستی که همیشه برای ائتلاف ناتو محور بوده است.
 


گزارش نیویورک تایمز از سیاست درهای باز آمریکا در ناتو در سال ۲۰۲۲


بر اساس این گزارش، عدم تمایل عضویت اوکراین در ناتو، صرفا به آمریکا محدود نمی‌شود و کشورهایی همچون آلمان و فرانسه نیز با این تصمیم مخالفت کرده اند. 

نیویرک تایمز ۴ دلیل برای مخالفت بایدن با عضویت اوکراین در ناتو را مطرح کرده است:

۱. بایدن نسبت به گسترش تعهدات نظامی ایالات متحده بدبین شده است. به عبارتی دیگر، عضویت اوکراین در ناتو، برای آمریکا تعهدات حمایتی نظامی ایجاد می‌کند و آمریکا نمی‌خواهد این تعهدات را بپذیرد.

۲. بایدن خواهان اصلاح سیستم‌های سیاسی و حقوقی در اوکراین است. نکته قابل ملاحظه این است که با وجود آنکه در سال ۲۰۱۴ با یک کودتای آمریکایی، دولتی همگرا با ایالات متحده در اوکراین روی کار آمد؛ اما با این حال، بایدن شرط اصلاح نظام حقوقی و سیاسی بر اساس خواسته‌های آمریکا را مطرح کرده است.

۳. ناتو می‌خواهد از درگیری بیشتر با روسیه خودداری کند. در توضیح این دلیل آمده است که عضویت اوکراین در ناتو، منجر به درگیری بیشتر و مستقیم ایالات متحده و اروپا با روسیه می‌شود و بایدن این را نمی‌خواهد. مسئله دیگر این است که تمام اعضای ناتو باید با عضویت اوکراین موافقت کنند که امری بعید است. مخالفت با عضویت اوکراین در ناتو از دهه ۱۹۹۰ میلادی آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد.

۴. رهبران اوکراین برای پیوستن به ناتو، به اندازه کافی تلاش نکرده اند. اما مشخص نیست که دولت آمریکایی زلنسکی، باید چه اقداماتی را در راستای منافع آمریکا و ناتو انجام می‌داد، تا آمریکا آن را بپذیر.[2]

اعلام رسمی عدم عضویت اوکراین توسط دبیرکل ناتو

سرانجام پس از وعده‌های متعدد برای عضویت اوکراین در ناتو، استولتنبرگ دبیرکل این سازمان، همان نظر آمریکا را اعلام کرد و در نشست اخیر ناتو گفت: «تا درگیری و جنگ در اوکراین وجود داشته باشد امکان پیوستن آن به ناتو وجود نخواهد داشت.»

 

 


[1]: nytimes.com/2023/07/09/us/politics/biden-ukraine-nato.html

[2]: nytimes.com/2022/01/13/us/politics/nato-ukraine.html

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول