اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خرابه‌ای که حسینیه می‌شود

مکان مخروبه‌ای که راکد و صرفاً به‌عنوان انبار نخاله و ضایعات آموزش‌وپرورش شفت استفاده می‌شد با مساعدت مسؤولان، برای اشاعه فرهنگ حسینی و اقامه عزای سیدالشهدا به‌عنوان بزرگ‌ترین مدرسه تعلیم و تربیت در اختیار یک هیئت فرهنگی مذهبی قرار گرفت.

خرابه‌ای که حسینیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، حمیدرضا دنیادیده؛ آموزش‌وپرورش از اصلی‌ترین ارکان نظام تعلیم و تربیت در کشور است و این شجره طیبه تعلیم و تعلم، نقش محوری و به‌سزا در آموزش، ارتقای دانش و تربیت نسل‌ها را بر عهده دارد. 

تربیت و پرورش انسان به‌عنوان مهم‌ترین رکن در نظام پایه تعلیم و تربیت کشور چند سالی بود که با مشاهده برنامه‌ها، اظهارات نمایندگان مجلس و فعالان فرهنگی می‌توان گفت به قهقرا رفته و دغدغه‌مندان فرهنگ و آموزش را در کنار خانواده‌ها به شدت متأثر و متألم کرده بود. 

با آغاز به کار دولت سیزدهم، سیاست و مشی گذاری عمومی دولت در نظام آموزش‌وپرورش در کفه تربیت و پرورش بهبود نسبی یافت و به‌نوعی ناترازی بین آموزش‌وپرورش را تا حدودی جبران کرد. 

به اذعان کارشناسان تربیتی یکی از اقدامات زیربنایی و البته برون‌سپاری شده دولت در حوزه تربیت و پرورش، واگذاری فضاهای فیزیکی تحت مدیریت آموزش‌وپرورش به فعالان فرهنگی، اجتماعی و مذهبی ذی‌اهل، جهت تولید و تقویت سرمایه فرهنگی در کشور و توسعه بنیه‌های اجتماعی و پایه‌های اعتقادی دانش‌آموزان است.

در گیلان نیز برای نخستین بار فائزی، مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان از مدیران و دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت خواست تا فضاهای فیزیکی در اختیار این مجموعه را در آستانه فرارسیدن ماه محرم، در اختیار گروه‌های مردمی و سمن‌های فرهنگی مذهبی به‌ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی قرار دهد. 

با دستور مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان و با درخواست یکی از هیآت مذهبی در شهرستان شفت که عمده متولیان و موالیان آن از قشر دانش‌آموز هستند، یکی از فضاهای فیزیکی در اختیار آموزش‌وپرورش شهرستان با اراده و عزم خشنود، مدیر آموزش‌وپرورش شفت و البته با حمایت‌های میدانی و قانونی مهدی نقدی، فرماندار و رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان شفت برای اشاعه فرهنگ حسینی و اقامه عزای سیدالشهدا به‌عنوان بزرگ‌ترین مدرسه تعلیم و تربیت در اختیار یک هیئت فرهنگی مذهبی قرار گرفت درحالی‌که پیش‌تر این فضا غیرمولد، راکد و صرفاً به‌عنوان انبار نخاله و ضایعات استفاده می‌شد. 

ازآنجاکه حرارت، حلاوت، شیرینی و حب شیعیان به‌ویژه نوجوانان و جوانان به سبب گناه کمتر، تزکیه نفس و تهذیب بسیار زیاد است و روح و قلب آن‌ها همچون زمین زراعی آماده کشت هر بذری است، اعضای هیئت و دانش‌آموزان رهروان شهدا شفت در اولین فرصت پس از واگذاری مکان متعلق به خود، سریعاً در مکان حضور یافته و اکنون چند روزی است که به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به آماده‌سازی خیمه اشاعه فرهنگ سرخ حسینی در کلاس و مکتب انقلاب برای آماده‌سازی زمینه ظهور حضرت حجت‌‌ابن‌‌الحسن علیه‌السلام هستند. 

دانش‌آموزان رهروان شهدا امروز در حاشیه آماده‌سازی فضای هیئت خود، میزبان نماینده مردم شهرستان‌ در خانه ملت، فرماندار شهرستان و همچنین مدیر آموزش‌وپرورش شفت بودند و از همکاری به‌جا و به هنگام مسؤولان که به‌حق می‌توان گفت وقت‌شناس هستند، تشکر کردند. 

بدون شک می‌توان امیدوار بود در فضایی که دشمن تمام عِده و عُده خود را در سرزمین‌های مجازی و حقیقی به کار گرفته تا شکاف بین نسلی ایجاد شده را عمق ببخشد و نسل نوجوان را از فرهنگ غنی و متمدن ایرانی‌-اسلامی دور کند، هنوز مسؤولانی حضور دارند که فرهنگ و فضای پاک نفس کشیدن در جامعه برایشان مهم است و در این مسیر خود، استعداد و امکانات در اختیار را مضیقه نمی‌کنند و پای‌کارند. 

اقدام جهادی مسؤولان آموزش‌وپروش استان و شهرستان و حمایت فرماندار شفت نشان داد که می‌توان با اقداماتی این چنین بسترساز اتفاقات بزرگ برای قشرجوان و نوجوان شد تا از برکات این دست اتفاقات نشاط معنوی و اجتماعی در منطقه به جریان بیفتند.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول