اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خوشه‌دهی ارقام محلی برنج در ۹۵۰۰ هکتار از زمین‌های شالیزاری محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از خوشه‌دهی ارقام محلی برنج در ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین‌های شالیزاری این شهرستان تا تیرماه امسال خبر داد و گفت: وضعیت مزارع شالیزاری این شهرستان مطلوب بوده است.

خوشه‌دهی ارقام محلی برنج در ۹۵۰۰ هکتار از زمین‌های شالیزاری محمودآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محمد هادی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار اراضی زراعی شهرستان به کشت برنج اختصاص یافت، اظهار کرد: وضعیت مزارع شالیزاری این شهرستان مطلوب بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از خوشه‌دهی ارقام محلی برنج در ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین شالیزاری این شهرستان تا تیرماه امسال خبر داد.

هادی‌زاده افزود: تاکنون مبارزه مکانیکی با علف‌های هرز با انجام عملیات وجین دستی در ۱۷ هزار و ۲۸۵ هکتار مزارع شالیزاری این شهرستان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه با بیماری بلاست برگ در ۶۸۵ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان، مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار در نسل دوم در ۵۰۰ هکتار و مبارزه شیمیایی نیز در نسل دوم هزار و ۱۲۵ هکتار از اراضی شالیزاری انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد تصریح کرد: تقریباً در تمام شالیزارهای این شهرستان آبیاری تناوبی صورت گرفته ولی با توجه به محدودیت منابع آبی برای مصرف بهینه آب در زراعت برنج، ضروریست آبیاری تناوبی جایگزین آبیاری غرقابی دائم که راندمان پایینی دارد، شود.

هادی‌زاده  ادامه داد: تهویه خاک و خارج کردن گازهای سمی، صرفه جویی در میزان آب مصرفی، کاهش مشکلات ناشی از عدم زهکشی و افزایش عملکرد از مزایای آبیاری تناوبی است.

وی در پایان گفت: بازدید از وضعیت مزارع شالیزاری، ارائه توصیه‌های فنی کشاورزی از جمله مبارزه با آفات، انواع بیماری‌های برنج، تغذیه و مدیریت بهینه مصرف آب در دستور کار کارشناسان ستادی و مراکز جهاد کشاورزی سه گانه این مدیریت قرار دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۸/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول