اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

فعالیت ۱۴ میلیون ورزشکار بسیجی در کشور

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور از فعالیت ۱۴ میلیون ورزشکار بسیجی در کشور خبر داد و گفت: قریب به ۴ هزار تیم ورزشی زیر نظر ورزش بسیج فعال است.

فعالیت ۱۴ میلیون ورزشکار بسیجی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محرم نشاطی ظهر امروز در نشست خبری مسابقات تیراندازی و کاراته بسیج کشور به میزبانی همدان و در راستای برگزاری کنگره گرامیداشت ۸ هزار شهید این استان اظهار کرد: یکی از کمیته‌های برگزاری این کنگره که برکات زیادی به همراه خواهد داشت به نام «ورزش و جوانان» ثبت شده که می‌تواند دستاوردهای معنوی و فرهنگی زیادی برای استان به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به میزبانی همدان در برگزاری مسابقات ورزشی بسیج کشور در دو رشته مهم و تاثیرگذار کاراته و تیراندازی گفت: این مسابقات با شرکت قریب به ۴۰۰ نفر از ورزشکاران به مدت دو روز در همدان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور با بیان اینکه جامعه ورزش و به ویژه قهرمانان ورزش در هر میدانی تاثیرگذار هستند و باید از ظرفیت‌های آنها بهره برد عنوان کرد: باید به همدان نگاه ورزشی و تخصصی داشته باشیم تا ورزش این استان نزدیک به ورزش کشور شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان ورزش بسیج کشور دارای زیرساخت و ظرفیت قابل توجهی است و سرانه فضای ورزشی بسیج کشور نیز قریب به ۱۵ سانتیمتر مربع است عنوان کرد: همه رشته‌های ورزشی در سالن‌های ورزشی این مجموعه مدیریت و سازمان‌دهی می‌شوند، زیرساخت‌های قابل توجهی وجود دارد که مدیران ورزش کشور نیازمند برخورداری از این ظرفیت هستند‌.

 ۳۵۰ رشته ورزشی باید در لیگ‌های برتر سازماندهی شوند

نشاطی با بیان اینکه طبق سند اعتلای بسیج ۳۵۰ رشته ورزشی باید در لیگ‌های برتر سازماندهی شوند افزود: امیدواریم تمام ورزشکاران بسیجی ما در لیگ‌های برتر حضور داشته باشند چراکه معتقدیم هرجا به ایمان نزدیک شدیم، موفق‌تر بودیم.

وی با بیان اینکه نیروهای ورزشکار بسیجی می‌توانند رنگ معنویت را به هر تیم دهند و اتفاقات خوبی در ورزش کشور رخ دهد خاطرنشان کرد: فرماندهان و  یادگاران دفاع مقدس نیز نگاه ویژه‌ای به ورزش دارند و امیدواریم نشاط و امیدآفرینی در بدنه ورزش کشور را شاهد باشیم.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور با بیان اینکه به خاطر ظرفیت قابل توجه همدان میزبانی دو مسابقات تیراندازی و کاراته به این استان داده شده است افزود: امروز در رشته کاراته ۲۱ استان قریب به ۲۳۰ ورزشکار در همدان به رقابت می‌پردازند که در رشته تیراندازی نیز ۱۴ استان ۱۴۰ ورزشکار را به این مسابقات در رده سنی نوجوانان و جوانان اعزام کرده‌اند.

وی از وجود بیش از ۵۰ هزار شهید ورزشکار در کشور خبر داد و با بیان اینکه ۱۳۰ ورزشکار مدافع حرم نیز در کشور ثبت شده است خاطرنشان کرد: نام قریب به ۱۴ میلیون ورزشکار بسیجی در سامانه ثبت شده‌ و ۴ هزار تیم ورزشی زیر نظر ورزش بسیج  فعال است.

نشاطی از ظرفیت بالای باشگاه مقاومت سخن گفت و افزود: خوشبختانه باشگاه فرهنگی و ورزشی مقاومت در رشته‌های مختلف تیم‌داری می‌کند و مطمئنا آن وظیفه‌ای که برای سازمان‌های نظامی تعریف شده را پیش می‌برد.

وی با تاکید به اینکه بهترین عرصه برای تیم‌های نظامی استفاده از سرباز قهرمان است و درخواست اضافه سهمیه جذب سرباز قهرمان را داده‌ایم گفت: امسال برای مقاومت سپاسی بودجه خوبی پیش‌بینی شده تا به لیگ برتر صعود کند، وقتی بازیکنانی با عیار ملی به بدنه باشگاه مقاومت اضافه می‌شوند، می‌‌توانند فوتبال ما را ارتقا دهند.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور در ادامه از مسئولان ورزش بسیج استان خواست مراسم‌های گرامیداشت قهرمانان نامی استان را برگزار کنند و به این مهم توجه داشته باشند.

دبیر اجرایی دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان نیز ورزش را بهترین عرصه برای معرفی فرهنگ دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: در کنگره ۸ هزار شهید استان خوشبختانه نوجوانان و جوانان قشر تاثیرگذاری هستند و از ظرفیت آنها بهره‌مند می‌شویم.

مسابقات ورزشی در سطح روستاهای همدان برگزار می‌شود

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه در قالب کنگره ۸ هزار شهید همدان از سال گذشته تاکنون اقدامات زیادی در حوزه ورزش انجام شده که می‌توان به برگزاری همایش‌ها و مسابقات مختلف اشاره کرد گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری امیدآفرینی در جامعه مورد توجه بوده و در این زمینه در حوزه ورزش ورود جدی داشتیم.

وی کمیته ورزش و جوانان را یکی از کمیته‌های اثرگذار در کنگره شهدا عنوان کرد و افزود: در راستای معرفی قهرمانان استان برگزاری مسابقات ورزشی مورد توجه بوده که در این راستا شهید ورزشکار نامی، شهید شمسی‌پور را سال گذشته شهید شاخص همدان معرفی کردیم که تاکنون ۱۰ کتاب از ایشان به نگارش درآمده است.

دبیر اجرایی دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان یادآور شد: در سالگرد شهید شمسی‌پور یک اجرای ورزش باستانی داشتیم که جذابیت خاصی داشت و به دنبال این هستیم از ظرفیت گروه زورخانه‌ای در مراسم افتتاحیه کنگره ۸ هزار شهید استان بهره‌مند شویم.

وی از برگزاری مسابقات رشته کشتی در سطح محلات با همکاری شهرداری خبر داد و افزود: این برنامه با حضور جمعیت کثیری از کشتی‌گیران برگزار شد که درصددیم مسابقات خاص ورزشی در سطح روستاها هم داشته باشیم.

برگزاری مسابقات دو صحرانوردی در همدان 

مسئول تربیت‌بدنی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز از برگزاری مسابقات دو صحرانوردی در همدان خبر داد و اظهار کرد: از ظرفیت سراسر استان استفاده شده تا بتوانیم ۲۵ تیرماه در سالروز بمباران ورزشگاه قدس، مسابقات  دو صحرانوردی را در همدان برگزار کنیم.

علیرضا کرمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در این روز ۴۰۰ نفر از ورزشکاران به رقابت بپردازند گفت: رایزنی می‌شود با توجه به ظرفیت همدان در دو میدانی، مسئولیت دو و میدانی باشگاه مقاومت به همدان واگذار شود. 

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول