اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

جزئیات توافق وزرای کشور ایران و عراق برای اربعین

وزیر کشور با اشاره به اینکه ۶ مرز برای ورود خروج زائران و یک مرز برای انتقال تجهیزات مواکب اربعین در نظر گرفته شده است، گفت: دولت های ایران و عراق برای صدور گذرنامه‌ خاص و ویژه اربعین به توافق رسیدند.

 جزئیات توافق وزرای کشور ایران و عراق برای اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام احمد وحیدی شنبه در حاشیه دیدار وزرای کشور ایران و عراق در محل مرزبانی منطقه‌ سه بدره عراق با حضور در جمع خبرنگاران این ۲ کشور، ضمن اشاره به توافق دولت عراق مبنی بر صدور گذرنامه ویژه اربعین، گفت: هماهنگی‌های خوبی از سوی دو طرف در جهت ورود و خروج زائران، حمل و نقل و تسهیلات رفاهی و خدماتی مورد نیاز، صورت گرفت.

وی افزود: در مجموع هفت مرز شامل ۶ مرز برای ورود و خروج زائران و یک مرز برای انتقال تجهیزات مواکب در نظر گرفته شد که این موضوع نشان از عمق روابط و تلاش کشورهای ایران و عراق در جهت تسهیل در تردد زائران دارد.

وزیر کشور یادآور شد: اقدامات ملت و دولت عراق برای ایجاد هماهنگی و بسترسازی مناسب به منظور برگزاری اربعین باشکوه و پرشور ارزشمند و قابل قدردانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار وزرای ایران و عراق در آن سوی مرز مهران و در داخل خاک عراق انجام گرفت و استاندار ایلام و استانداران عراقی هم مرز با ایران نیز حضور داشتند.

مرز مهران نزدیکترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی ایران برای ورود به خاک عراق است.

ایام اربعین بیش از ۶۰ درصد زائران از مرز مهران تردد می کنند.

مهران در ۸۵ کیلومتری مرکز استان و در نقطه صفر مرزی با کشور عراق قرار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول