اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

وقتی عشق علی(ع) ایتام را پدردار می‌کند

هنوز وجودمان سرشار از حال و هوای بزرگترین جشن غدیر تاریخ است و چه چیز بهتر از اینکه می‌خواهیم این حس و حال را گره بزنیم به ولادت امام موسی کاظم (ع) و خبرهای خوبی که یا بوی ولایت می‌دهد و یا دسترنج اهل ولایت است.

وقتی عشق علی(ع) ایتام را  پدردار می‌کند

گروه خبرخوب: بزرگترین جشن غدیر تاریخ، بزرگترین اجتماع غدیرانه شیعیان یا همان مهمانی ده کیلومتری! مگر فرقی هم می‌کند نامش کدام باشد؟ مهم واقعیتی است که همین دو روز پیش در ایران ما رقم خورد و همه دنیا شاهدش بودند تا بدانند که شیعیان ایران برای مولایشان سنگ تمام می‌گذارند و این یعنی همان رسالتی که تک تک ما درپی تحققش هستیم؛ ادای دین به امیر مؤمنان و حفاظت از ولایتی که تا دنیا دنیاست، برای اثبات حقانیتش از جان مایه خواهیم گذاشت. 

شکی در خوب بودن حالتان نداریم. اعیاد پشت سرهم ردیفند و یک بسته خبرخوب هم مقابل دیدگانتان، پس به رسم هر روز برایتان از خبرهای خوبی می‌گوییم که طالب شنیدن آن هستید. 


در قالب پویش به "عشق علی"، شمار قابل توجهی از مردم سرپرستی کودکان یتیم را برعهده گرفتند

سرپرستی ۱۸۴۱ یتیم به برکت نام مولا

جشن بزرگ غدیر در کنار تمام محاسن و برکاتی که به همراه داشت، مسبب اتفاقی خوب به نفع کودکان یتیم و فرزندان محسنین هم بود، چراکه همزمان با این مهمانی تاریخی و در قالب پویش «به عشق علی» بسیاری از مهمانان پا به عرصه گذاشتند تا توشه‌ای بردارند و دست خالی از این مهمانی مبارک بیرون نزنند. به گفته معاون کمیته امداد استان تهران، در این روز، یک هزار و ۵۱ حامی جدید برای حمایت مادی و معنوی از یک هزار و ۸۴۱ یتیم و فرزند ثبت نام کردند.  بله این هم یکی از همان برکاتی است که می‌گفتیم. اصلا نام امیر و پیشوای حامی ایتام و نیازمندان هرکجا که باشد، درپی آن، همه خوبی‌ها رقم می‌خورند و به رسم ارادت به امیرالمومنین (ع)، ایتام هم بهره‌مند می‌شوند. این همه خوبی مبارکمان باشد و البته مقبول درگاه حق. 


ارادت به امیرالمؤمنین و مشارکتی خاص با جمع آوری زباله ها

نظافت خیابان و روی دیگر ارادت 

تا حالا فکر کردید در عیدی که پشت سر گذاشتیم چندمیلیون نفر مشارکت داشتند؟ فقط یک حسابی سرانگشتی کافی است تا شمار ارادتمندان به امیرالمومنین دستتان بیاید و حظ ببرید از این همه عشقی که بی‌حساب و کتاب روانه می‌شوند به‌سمت مولای متقیان. فرقی نمی‌کند مشارکت از چه نوعی باشد. مالی، جانی یا یدی؛ مهم خدمت است و ادای احترام. دراصل این پاسخ یکی از محبان علی (ع) است که گرچه توان مالی لازم برای حمایت از جشن غدیر را نداشته اما آستین‌ها را بالا زده تا با جمع آوری زباله‌های این جشن، ارادت خود به امیرالمؤمنین را نشان دهد و این ما هستیم که باید پاسخ سؤالش را بدهیم و بگوییم؛ دوست عزیز، خدمت از این نوعش هم قبول است، اجرتان با امیرالمومنین.


تا پایان امسال ۷۰ هزار خانواده ۳ فرزند به بالا صاحب زمین رایگان می شوند

۷۰ هزار زمین رایگان برای خانواده‌های پرجمعیت

بیایید در ادامه خبرهای خوب غدیری، یک خبر خوش از جوانی جمعیت برایتان بگوییم که بی‌ربط با غدیر نیست، چراکه فرزندآوری علاوه بر کمک به افزایش جمعیت ایران،  افزایش نسل شیعه و بازهم عمل به رسالتی در مسیر حفاظت از ولایت امیرالمومنین (ع) را به دنبال دارد. حتما می‌پرسید از کدام خبر حرف می‌زنیم؟ خبری که مژده زمین دار شدن خانواده‌های ۳ فرزند به بالا را می‌دهد و حتی به وهله اجرا نیز درآمده است. به گفته وزیر راه و شهرسازی، در ۳ ماه اخیر بیش‌از ۱۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به طور رایگان به خانواده‌های بالای ۳ فرزند اهدا شده و تا پایان سال، مجموعا ۷۰ هزار قطعه زمین به خانواده‌های واجد شرایط تعلق خواهد گرفت. زمین‌هایی که هرکدام از آن‌ها حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای دولت هزینه بر می‌دارد و هدیه‌ای از جانب دولت به خانواده‌های چندفرهنگی به شمار می‌رود. 


این دختران هندبالیست جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند

دختران هندبال ایران جهانی شدند

این هم یک عیدی خاص از یک تیم خاص. تیمی زنانه که در مسابقات آسیایی توانست جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست آورد تا نام زنان ایرانی یکبار دیگر در میادین جهانی دهان به دهان بچرخد. بله از تیم ملی هندبال جوانان حرف می‌زنیم که روز گذشته با پیروزی مقابل قزاقستان خوش درخشید و با کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهانی، آخرین عیدی‌های غدیری را پیشکش مردم ایران کرد که انصافا در این روزهای عیدانه حسابی می‌چسبد. پس همه باهم بگوییم خداقوت دختران ایران زمین، ما منتظر توفیقات بزرگتر هستیم. 


تیم ملی والیبال نشسته یکبار دیگر از عنوان قهرمانی خود در آسیا دفاع کرد

باز هم اقتدار مردان والیبال نشسته 

مردان والیبال نشسته کشورمان یک بار دیگر، عنوان قهرمانی را از آن خود کردند و پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند. این چند جمله غرورآمیز در وصف تیم ملی والیبال نشسته را تا حالا زیاد خوانده‌اید و برایتان تکراری است؟ خب حق دارید، وقتی تیمی همه چیز تمام داشته باشیم که در هر میدانی از قهرمانی آسیا گرفته تا جهانی و المپیک، حرف اول را بزند و همواره مدافع عنوان قهرمانی ایران، خبر تکراری می‌شود دیگر! 

واقعا دست مریزاد به این غیور مردانی که با تلاش بی‌وقفه خود برای دفاع از جایگاه والیبال نشسته کشورمان از جان مایه می‌گذارند و این بار هم با طلای مسابقات آسیایی، طعم شیرین قهرمانی را هدیه کردند به مردم سرزمین شان. 


نان بربری در میان ۱۰۰ نان دنیا صاحب عنوان سوم شد

نان بربری ایران شهرت جهانی پیدا کرد

احتمالا شما هم مثل ما وقتی نام ایران را بالای یکی از جداول آمار جهانی می‌بینید، حس وطن دوستی‌تان بیش از پیش گل می‌کند و حسابی سرکیف می‌آیید. بالاخره ما ایرانی‌ها سرشار از عرق ملی هستیم و این ذوق کردن‌ها اصلا دور از ذهن نیست، حالا اگر این خبر مربوط به یکی از محبوب‌ترین نان‌های سنتی ما باشد که مزه‌اش بیشتر هم می‌شود. خبر رسیده که نان بربری ما ایرانی‌ها شهرت جهانی پیدا کرده و باید حسابی قدرش را بدانیم. در سایت اطلس جهانی غذا و در یک ارزیابی با عنوان بهترین نان‌های جهان، نان بربری در میان ۱۰۰ نان درجایگاه سوم قرار گرفته و نان‌های سنگک، شیرمال و تافتون به‌ترتیب در جایگاه بیست‌ویکم، بیست‌ودوم و چهل‌ونهم. خب حالا با همه این احوال، باز هم ترجیح می‌دهید نان‌های فانتزی را جایگزین نان‌های سنتی کنید یا به سلامت خودتان اهمیت می‌دهید و در برابر نان بربری سر تعظیم فرود می‌آورید؟ 

چطور خود را از خشم خداوند بازداریم؟ 

«فرو بردن خشم»؛ می‌دانید که این صفت متعلق به امام موسی کاظم (ع) است و ایشان در مواجهه با تمام سختی‌ها و ناملایمتی‌ها همواره شکیبایی به خرج می‌دادند و اصطلاحا از کوره در نمی‌رفتند. ویژگی منحصر به فردی که ما آدم‌ها در گیر و دار مشکلات زندگی، بسیار به آن نیازمندیم و شاید اگر کمی صبوری از شیوه رفتاری این امام بزرگوار بیاموزیم، بسیاری از مشکلاتمان ناخودآگاه حل و فصل شود. ضمن آنکه باید به خاطر داشته باشیم، به گفته امام کاظم (ع): «هر که خشمش را از مردم بازدارد، خداوند در روز قیامت خشمش را از او باز خواهد داشت.» پس بیایید تمرین صبوری کنیم و مطمئن باشیم که پاداش آن را خواهیم گرفت.

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول