اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشته شدن 22 تن و جراحت‌ ده‌ها نفر در حمله هوایی در سودان

حمله هوایی ارتش سودان در غرب استان «خارطوم» به کشته شدن دستکم 22 و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد.

کشته شدن 22 تن و جراحت‌ ده‌ها نفر در حمله هوایی در سودان

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالیکه جنگ بین گروه‌های نظامی در سودان وارد دوازدهمین هفته خود شده است، طی یک حمله هوایی در روز شنبه دستکم ۲۲ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت بهداشت خارطوم اعلام کرد که این حمله توسط ارتش سودان در غرب منطقه «ام درمان» در غرب استان خارطوم انجام شد. نبرد بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در جریان است و باعث ویرانی در پایتخت و خشونت گسترده در منطقه «دارفور» در غرب سودان شده که پیامدهایی همچون فرار بیش از ۲.۵ میلیون نفر از سودانی‌ها را در پی داشته است.

در حالی که نیروهای شبه نظامی پس از آغاز درگیری در  این کشور به سرعت بر شهر خارطوم، پایتخت و شهرهای «عمران» و «بحری» تسلط یافتند، ارتش حملات هوایی و توپخانه‌ای را آغاز کرده است.نبردی که تاکنون هیچ تلاش میانجی‌گری برای خاتمه آن به نتیجه نرسیده است.

طبق اعلام سازمان ملل، ۲۵ میلیون نفر در سودان که معادل نیمی از جمعیت این کشور است نیاز مبرم به کمک‌رسانی دارند(جزئیات بیشتر).

به گفته وزارت بهداشت سودان، خشونت‌های قومی در ایالت «دارفورغربی» باعث مرگ دستکم  ۱۱۳۳ شده است. بیش از ۲.۹ میلیون نفر، از جمله نزدیک به ۷۰۰۰۰۰ نفر به کشورهای همسایه گریخته‌اند. به گفته سازمان‌های کمک‌رسانی، این امر همچنین باعث تعداد نگران کننده تجاوز و ربودن زنان و دختران شده است.

 

میلیون‌ها نفر از مردم پایتخت سودان به علت شرایط جنگی و تداوم درگیری‌ها در گرمای شدید تابستان از برق و آب محروم هستند. طرفین درگیر در این کشور بارها به‌واسطه‌های مختلف توافق آتش‌بس امضا کرده‌اند، اما تمام این آتش‌بس‌ها بعد از مدت کوتاهی نقض شده‌اند.

در ادامه درگیری‌ها در سودان، ارتش در پستی در فیسبوک اعلام کرد که نیروهای ویژه ۲۰ شورشی را کشته و تسلیحات آنها را منهدم کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول