اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح تشدید برخورد با مشاورین املاک متخلف در اراک آغاز شد

فرماندار اراک از برخورد جدی با مشاورین املاک متخلف در سطح شهرستان خبر داد.

طرح تشدید برخورد با مشاورین املاک متخلف در اراک آغاز شد

امیر هادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس معمولا فصل جابه جایی مستاجران است که در این ایام شاهد افزایش معاملات ملکی در سطح بازار مربوط به مسکن هستیم.

وی تصریم کرد: اخیرا کار گروه تنظیم کنترل بازار و املاک و مستغلات شهرستان اراک با هدف مقابله قاطع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک برگزار و در این نشست تشدید برخورد با مشاورین املاک متخلف مورد تاکید قرار گرفت.

طرح‌ برخورد با مشاورین املاک متخلف با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه املاک به اجرا در می‌آید

فرماندار اراک با بیان اینکه طرح‌ برخورد با مشاورین املاک متخلف با همکاری تعزیرات حکومتی، اماکن، اصناف و اتحادیه املاک به اجرا در می‌آید، گفت: چنانچه در طرح نظارتی مشخص شود بنگاهی فاقد پروانه کسب بوده و یا  مبالغی بیشتر از دو درصد قانونی کمیسیون دریافت کرده و یا تخلفات دیگری مرتکب شده باشد، به شدت با آن برخورد خواهد شد.

هادی همچنین با اشاره به برخی کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌ها از طریق سایتها بیان کرد: گاها مشاهده شده که افراد بدون بررسی صحت و سقم آگاهی‌های درج شده در سایت‌ها به بهانه ارزان بودن ملک اقدام با واریز بیعانه می‌کنند، و بعد متوجه کلاهبرداری افراد سودجو می‌شوند که لازم است قبل از هر گونه واریز وجه از صحت و سقم واحد مسکونی مد نظر اطمینان کسب کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی سختی که همه مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از شهروندان خواهش داریم در فصل جابه جایی هوای مستاجرها را داشته باشند و از پیشنهاد دادن قیمت‌های نامتعارف و کرایه‌های سنگین تا حد امکان خودداری کنند.

فرماندار اراک گفت: بنگاه‌های معاملات ملی ملزم به رعایت قوانین و مقررات موجود و تسهیل در فرایند اجرایی کردن دستورالعمل‌های ابلاغی دولت در روابط موجر و مستاجر و قراردادهای فروش هستندو هرگونه کوتاهی در این زمینه تخلف محسوب می‌شود.

پایان پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول