اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

صادرات ۲۵ درصد پسته کشور از رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: سالانه ۲۵ درصد محصول پسته تولیدی کشور از گمرک رفسنجان به کشورهای خارجی صادر می شود.

صادرات ۲۵ درصد پسته کشور از رفسنجان

  به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین رضایی امروز اظهار کرد:  ۳۴ درصد پسته کشور در باغ‌های کشاورزی رفسنجان تولید و برداشت می‌شود.

فرماندار رفسنجان از برداشت ۲۰۰ هزار تن پسته در سال جاری در کشور خبر داد و عنوان داشت: از این میزان ۶۵ هزار تن در رفسنجان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پسته کالای ارزآوری است، ۲۵ درصد پسته تولیدی از باغ‌های کشور، از گمرک رفسنجان به کشورهای دیگر از جمله چین و کشورهای اروپایی صادر می‌شود.

رضایی به ظرفیت گمرک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر یک‌میلیارد دلار کالای غیرنفتی از این گمرک صادر  شده که ۱۵ هزار تن از این کالاها شامل کاشی و سرامیک، فرومولیبدن و غیره بوده است.

فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان، اضافه کرد: اقتصاد مردم رفسنجان بر پایه تک‌محصولی و کشاورزی پسته است که حدود ۴۰ هزار خانوار جمعیتی معادل ۲۰۰ هزار نفر از این راه ارتزاق می‌کنند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول