اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

تمرکز جریان غربگرا بر گسل جنسیتی با هدف تحریک افکارعمومی

نوع پرداختن این طیف به موضوع زنان با چاشنی تمرکز بر گسل جنسیتی و القای ظلم فراگیر به زنان در ایران است. نکته اینجاست که این خط رسانه ای با استقبال ویژه شبکه های معاند و از جمله شبکه تروریستی اینترنشنال مواجه شده است.

تمرکز جریان غربگرا بر گسل جنسیتی با هدف تحریک افکارعمومی

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

تمرکز جریان غربگرا بر گسل جنسیتی با هدف تحریک افکارعمومی

جریان غربگرا در داخل ایران مدعی است که مدافع حقوق زنان است اما در بزنگاه ها ثابت کرده که به هیچ عنوان به این مسئله اعتقادی ندارد. افکارعمومی هنوز ماجرای قتل همسر دوم نجفی را فراموش نکرده است. در آن مقطع جریان غربگرا بجای حمایت از حقوق زنان، از قاتل حمایت کرده و وی را تطهیر کرد.

و اما نوع پرداختن این طیف به موضوع زنان با چاشنی تمرکز بر گسل جنسیتی و القای ظلم فراگیر به زنان در ایران است. نکته اینجاست که این خط رسانه ای با استقبال ویژه شبکه های معاند و از جمله شبکه تروریستی اینترنشنال مواجه شده است.

در جدیدترین نمونه اینترنشنال در مطلبی نوشت:«روزنامه شرق نوشت که بر اساس یک گزارش تحقیقی این روزنامه، از خرداد ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ حداقل ۱۶۵ زن‌کشی در کشور انجام شده و به‌طور میانگین هر چهار روز، یک زن‌ در نقاط مختلف کشور به دست یکی از مردان خانواده‌اش به قتل رسیده است.»
 

 

به نظر شما این نوع اطلاع رسانی با هدف حمایت از حقوق زنان است؟! یا تمرکز بر گسل جنسیتی و القای ظلم فراگیر به زنان در ایران؟!

اما مسئله به همین جا ختم نمی شود، روزنامه شرق در بخشی از گزارش مذکور تصریح کرده است:«"اختلافات خانوادگی" عبارت مبهمی است که در توضیح اغلب زن‌کشی‌های رسانه‌ای‌شده ذکر می‌شود؛ درحالی‌که این عبارت مبهم می‌تواند انواع و اقسام دلایل را شامل شود؛ حتی دلایل ناموسی که معمولا میل چندانی برای بیان آن وجود ندارد.»
 

 

جریان غربگرا هروقت راجع به زن کشی صحبت می کند، موضوع را به سمت کلیدواژه «قتل ناموسی» برده و اینگونه القاء می کند که اعتقادات دینی و مذهبی افراد عامل جنایت بوده است. این ادعای بی پایه و اساس در حالی است که در دین مبین اسلام، درباره جایگاه زن و کرامت زن بسیار توصیه شده و قتل افراد به شدت مذمت شده و برای این اقدام جنایتکارانه، قصاص در نظر گرفته شده است.

جریان غربگرا در نقطه مقابل، دقیقا همصدا با رسانه های معاند آمار تکان دهنده درباره خشونت علیه زنان در غرب را سانسور می کند و به هیچ عنوان به آن نمی پردازد. بررسی قتل زنان در آمریکا نشان می‌دهد که آمار قتل زنان در این کشور حتی در مقایسه با کشور‌هایی که آمار بالای کشتار زنان را دارند، باز هم بالاتر است.به عنوان مثال فرانسه بالاترین نرخ قتل زنان را در اروپای غربی دارد، اما با این حال، زنان در آمریکا ۱۰ برابر بیشتر از فرانسه کشته می‌شوند.

براساس گزارش های رسمی منتشر شده، به طور متوسط در هر ۳۰ روز، ۷۰ زن در آمریکا از سوی نامزد و یا همسر خود مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته می‌شوند.

 

حمایت ویژه BBC  و جریان اصلاح طلب از عضو غیرقانونی اتاق بازگانی

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «سایه خالص سازی در پارلمان بخش خصوصی» نوشت: «در یکی از حساس‌ترین مقاطع کشور انتخابات اتاق‌های بازرگانی ایران در اسفند ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و خرداد ماه امسال هم انتخابات هیات رییسه اتاق ایران با مشارکت بالای هیات نمایندگان برگزار شد. ماحصل این همفکری اهالی بخش خصوصی، انتخاب دکتر سلاح‌ورزی برای ریاست اتاق بازرگانی ایران است.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: « این پایان ماجرا نبود، بلافاصله پس از انتخاب رییس جدید اتاق، حاشیه‌سازی‌ها و تخریب‌های گسترده‌ای علیه ایشان به راه افتاد که مشخصا اتاق و بخش خصوصی را هدف قرار داده بودند... جریان خالص‌ساز و یکدست‌کننده در کشور تصور می‌کنند می‌توانند در نهادهای بخش خصوصی هم مانند سایر حوزه‌های سیاسی، حزبی، مدنی و... دخالت کرده و اوضاع را به نفع خود تغییر دهند. تصور این نوع نهادهای تمامیت‌خواه آن است که در اتاق‌های بازرگانی هم می‌توانند از طریق پرونده‌سازی، حاشیه‌آفرینی، دستور و انگ‌زنی‌های سیاسی حاکمیت کنند. این روند با پروپاگاندای بخشی از رسانه‌های همسو در حال زبانه کشیدن است.»
 

 

همزمان رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی به دفاع تمام قد از عضو غیرقانونی اتاق بازرگانی پرداخته اند. کارشناسان از اتاق بازرگانی با عنوان «پارلمان اقتصادی بخش خصوصی» نام می‌برند. بخشی که موتور محرک اقتصاد کشور است. همچنین اتاق بازرگانی ایران یکی از مراکز حساس اقتصادی کشور است و دسترسی ویژه به بسیاری از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده دارد که به‌صورت طبیعی نباید در اختیار ‌اشخاص بدون صلاحیت قرار بگیرد با این‌حال نکته قابل تأمل این‌جاست که فردی که به‌عنوان رئیس‌جدید اتاق بازرگانی ایران انتخاب شده است، در اغتشاشات سال گذشته، حامی آشوب و التهاب بوده است.

در این انتخابات، آشکارا برخلاف قانون نحوه انتصاب ‌اشخاص در مشاغل حساس عمل شده است. براساس مفاد این قانون، ریاست اتاق بازرگانی جزو مشاغل مهم و حساس محسوب می‌گردد و نهادهای نظارتی یک ماه فرصت دارند تا درخصوص صلاحیت نامزدها اعلام نظر کنند.
 

 

گفتنی است که طبق گزارش مستند، عدم صلاحیت فرد منتخب به‌صورت کتبی به اتاق بازرگانی از سوی مراجع قانونی اعلام گردیده است. علاوه‌بر این حراست وزارت صمت نیز نامه‌ای مبنی بر عدم صلاحیت وی به برگزارکنندگان انتخابات اتاق بازرگانی تحویل داده بود. اما وی به رغم رد صلاحیت در انتخابات شرکت کرده است.

پس از انتشار اخبار مربوط به روند انتخاب رئیس‌جدید اتاق بازرگانی ایران، نمایندگان مجلس، رسانه‌ها و تشکل‌های دانشجویی نسبت به آن اعتراض کرده و خواستار اجرای قانون شدند. 

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول