اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بغداد خواستار اقدام کشورهای منطقه برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد

رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، خواستار اقدام کشورهای منطقه برای توقف این تجاوزات شد.

بغداد خواستار اقدام کشورهای منطقه برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبداللطیف جمال رشید» رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در جِنین را محکوم و بر همبستگی با ملت فلسطین تأکید کرد.

از سوی دیگر در تجاوز همه‌جانبه زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به جنین که از بامداد روز دوشنبه و با هدف اعلامی ازبین بردن مقر فرماندهی گروه‌های مقاومت فلسطینی و تخریب کارگاه‌های تولید موشک و سلاح در این اردوگاه آغاز شد، ۱۲ فلسطینی شهید، ۱۲۰ نفر اسیر و ۱۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است: «جمهوری عراق بر پایبندی به قطعنامه‌های سازمان ملل تأکید و از همه راهکارهای مسالمت آمیز برای تحقق خواسته‌های ملت فلسطین حمایت می‌کند و از جامعه جهانی می‌خواهد تا پایبندی خود را به قطعنامه‌های صادره در خصوص برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه، تحقق صلح عادلانه و ارائه کمک فوری به ملت فلسطین ، بیان کند».

بنابر گزارش وبگاه «السومریة نیوز»، رئیس جمهور عراق همچنین سران و دولت‌های منطقه را به تسریع در آغاز روند سیاسی جهت جلوگیری از خشونت‌ها و متوقف کردن تجاوزات و تهدیداتی که غیرنظامیان از چند دهه پیش با آن مواجه هستند، فراخواند و تأکید کرد که این امر تنها با به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین و تحقق آن با استفاده از ابزارهای مسالمت‌آمیز میسر است.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول