اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش شدید سطح آب رودخانه دجله+عکس

طی روزهای گذشته لاشه هزاران ماهی مرده در ساحل رودخانه دجله عراق انباشته شده و کارشناسان می‌گویند سطح آب این رودخانه به کمتر از نصف متوسط سال‌های گذشته رسیده است.

کاهش شدید سطح آب رودخانه دجله+عکس

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره، طی روزهای گذشته لاشه هزاران ماهی مرده در ساحل رودخانه دجله عراق تلنبار شده و کارشناسان می‌گویند، احتمالا این مسئله به خشکسالی گسترده در این کشور مرتبط است. نکته مهم آنکه این ماهی‌ها در حاشیه رودخانه دجله در استان میسان عراق که با ایران هم‌مرز است، تلنبار شده است.

وزارت کشاورزی عراق اخیرا اعلام کرده که یک کمیته برای بررسی علت مرگ این ماهی‌ها تشکیل داده است.

احمد صالح نیما، یک فعالیت محیط زیست، می‌گوید: بالا رفتن دما باعث افزایش تبخیر آب رودخانه شده و از طرف دیگر پایین آمدن سطح آب هم مزید بر علت کمبود اکسیژن و بالا رفتن شوری آب شده که به مرگ ماهی‌ها منجر شده است.

عراق یکی از پنج کشوری است که سازمان ملل اعلام کرده است که بیشترین تأثیر منفی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از تغییرات آب و هوایی را دیده و خواهد دید. این کشور با گرمای شدید در فصل تابستان و طوفان‌های گردوخاک پرتکرار مواجه است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد، سطح آب رودخانه دجله به 35 درصد متوسط یکصد سال اخیر آن کاهش یافته است. کاهش بارش باران و احداث سدهای متعدد در بالادست این رودخانه در ترکیه مزید بر علت کاهش سطح آب این رودخانه و خشکسالی در عراق بوده است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول