اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کی‌یف: اوکراین بهترین میدان آزمایش تسلیحات غرب است

وزیر دفاع اوکراین گفته است که کشورش بهترین میدان آزمایش برای بررسی کارآمدی تسلیحات غرب است که برای نبرد با روسیه به کی‌یف پمپاژ می‌شود.

کی‌یف: اوکراین بهترین میدان آزمایش تسلیحات غرب است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال‌تایمز» تصریح کرد که اوکراین بهترین میدان آزمایش تسلیحات غرب است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که تاکنون موفق شده میلیون‌ها دلار تسلیحات از غرب برای نبرد با روسیه دریافت کند، در میدان نبرد نتوانسته موفقیت چشمگیری به دست آورد و حدود ۲۰ درصد از خاک کشورش را نیز از دست داده است.

رزنیکوف در مصاحبه خود تصریح کرد که متحدان غربی کی‌یف، «در واقع می‌توانند بررسی کنند که آیا تسلیحات آن‌ها کار می‌کند و تا چه اندازه کارآیی دارد و آیا نیاز دارند به روزرسانی شوند یا خیر».

وی با اشاره به این موارد در ادامه افزود: ««برای صنعت نظامی جهان، نمی‌توان میدان آزمایش بهتری اختراع کرد».

طبق این گزارش، اوکراین تاکنون سامانه‌های پدافند هوایی آمریکایی-نروژی NASAMS و پدافند هوایی آلمانی Iris-T دریافت کرده است.

رزنیکوف در خصوص این سامانه‌ها گفت:‌ «این سامانه‌ها با یکدیگر کار می‌کند...بسیار مهم است که آن‌ها (کشورهای غربی) این را بدانند».

یکی از مشاوران دفاعی غرب در خصوص بهره بردن غرب از جنگ اوکراین برای محک زدن کارآمدی تسلیحاتشان توضیح داد: «این فقط اوکراینی‌ها نیستند که نحوه مبارزه در یک جنگ مدرن و فشرده را می‌آموزند. روس‌ها نیز می‌آموزند».

وی در این خصوص افزود: «این خطر وجود دارد که [غرب] در مورد تاکتیک‌های میدان نبرد عقب بماند، مگر اینکه درس‌هایی را که باید با اضطرار آموخته شود، جذب کنیم.»

علی‌رغم دقت بالای موشک‌های هیمارس، رزنیکوف تصریح کرد که سامانه‌های رادیویی الکترونیکی قدرتمند روسیه راههایی را برای مانع‌تراشی برای آن پیدا خواهد کرد.

دولت زلنسکی با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند؛ تانک‌های لئوپارد و سامانه‌های ضدهوایی پاتریوت از این جمله‌اند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول