اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

امیرغدیر| پویش‌های جذاب مهمانی ده ‌کیلومتری!

«ساسان زارع» دبیرستاد مردمی برگزاری مهمانی ده کیلومتری در نشست خبری اطلاع رسانی به تشریح و توضیح پویش‌های این رویداد پرداخت.

امیرغدیر| پویش‌های جذاب مهمانی ده ‌کیلومتری!

به گزارش گروه زندگی، مهمانی10 کیلومتری روز جمعه مصادف با عیدغدیر از ساعت 18تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت. مهمانی از حد فاصل چهارراه ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه تا چهار راه پارک وی برگزار خواهد شد. به رسم سال گذشته موکب‌ها و پویش‌های مختلفی برقرار است که «ساسان زارع» دبیرستاد مردمی برگزاری مهمانی ده کیلومتری در نشست خبری اطلاع رسانی به تشریح و توضیح این رویداد پرداخت. 

این لقمه میلیونی است! 

زارع  ضمن معرفی پویشی که به تازگی رونمایی شده گفت:امام صادق علیه السلام می‌فرمایند ثواب اطعام یک مومن در روز غدیر با اطعام یک میلیون پیامبر، صدیق و شهید در خانه خدا برابری می‌کند. جالب است که در هیچ عیدی به جز غدیر به این حد تاکید بر اطعام کردن نداریم. طبق این حدیث و سفارش‌ها و بخاطر اشتیاق مردم برای اطعام ، پویش لقمه میلیونی کلید خورد. با همکاری ادوار تشکلات دانشگاه خواجه نصیر این طرح سازماندهی شده تا حتی خانواده‌هایی که علاقه‌مند هستند به اندازه یک لقمه پذیرای مهمان‌های غدیر در روز عید باشند، به سامانه و سایت لقمه میلیونی مراجعه و ثبت‌نام کنند. در شب غدیر و صبح عید برنامه ریزی شده تا در نقاط مختلف شهر این لقمه‌ها جمع‌آوری شوند و در اختیار موکب‌ها برای پذیرایی قرار بگیرند. 

لبخندی به وسعت 20 هزار کودک نیازمند! 

دبیرستاد مهمانی 10 کیلومتری با اشاره به پویش هدیه اسباب بازی‌ها گفت: سال گذشته این پویش بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تقریبا 20 هزار عروسک از طرف کودکان تهرانی جمع شد تا به کودکان محروم و تحت پوشش نهادهای حمایتی هدیه شود.  بچه‌هایی که به مهمانی ده کیلومتری می‌‍آمدند علاوه بر استفاده از این رویداد، یکی از اسباب‌بازی‌هایشان را هدیه می‌کردند. سال گذشته 20 هزار کودک نیازمند بعد از مراسم عیدغدیر به اسم امیرالمومنین علیه‌السلام دلشان شاد شد. این پویش امسال نیز با جدیت دنبال خواهد شد. در کل مسیر موکب‌هایی مشخص شده تا اسباب‌بازی‌ها را تحویل بگیرند و به طور ویژه این پویش در صحنه اجرا میدان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد. 

یک معامله پرسود با حضور نوجوانان 

ساسان زارع به معرفی یکی دیگر از پویش‌های پرطرفدار از سمت نوجوان‌ها و کودکان پرداخت و بیان کرد: کتاب‌باران یا هدیه دانایی پویش دیگر سال گذشته و امسال است که بسیار مورد  استقبال  قرارگرفته؛به این صورت که اگر کتابی توسط نوجوانان خریداری و استفاده شده و دوست دارند دیگران هم از آن بهره‌مند شوند می‌توانند آن را هدیه بدهند. کتاب‌ها توسط موکب‌ها جمع‌آوری می‌شود و بعه دست کودکان کم‌برخوردار می‌رسد. سال گذشته اشتراکی داده و دانایی خوبی توسط بچه‌ها رقم خورد. 

شهربازی ده کیلومتری! 

بیش از 400 مجموعه فرهنگی در مسیر مستقر هستند و خدمات مختلف فرهنگی با اولویت کودکان ارائه خواهند داد. از بازی‌های آموزشی و  معارفی تا کارگاه‌های نقاشی تا معرفت افزایی، میزهای مشاوره تا هر آن‌چیز که برای کودکان جذاب باشد. در میدان امام حسین علیه السلام، در میدان انقلاب، میدان فردوسی و خیابان بهبودی در غرب تهران  4 سکوی اجرای ویژه خواهیم داشت. 60 سکوی اجرا هم  در طول مسیر به مردم اختصاص داده شده.  شهربازی ده کیلومتری نیز با بیش از 3هزار اقلام بازی جذاب برای کودکان در مسیر بی‌آرتی مسیر میدان امام حسین  علیه السلام تا  میدان آزادی مستقر خواهد شد. 

پایان پیام/  

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول