اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تشکل‌های مردم‌نهاد موتور محرکه توسعه‌یافتگی کشور هستند

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری بنیاد کشور گفت: تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها موتور محرکه توسعه‌یافتگی کشور هستند و با اعتمادسازی در حوزه اجتماعی می‌توانند شاخص‌های این توسعه را ارتقاء دهند.

تشکل‌های مردم‌نهاد موتور محرکه توسعه‌یافتگی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیین افتتاحیه سمینار آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور پیش از ظهر امروز با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن همایش موسسه فرهنگی، ورزشی و توابخشی ایثار قزوین برگزار شد.

در این مراسم، رحیم نریمانی سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم و تقدیر و تشکر از زحمات مسئولان در برگزاری این همایش گفت: در دهه پنجم، انقلاب اسلامی با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وارد مقطع جدیدی از نظام شکوهمند جمهوری اسلامی شده است.

وی افزود: در این مقطع، خصوصیت‌ها، راهبردها، نگاه و رویکردهای جدید، عصر دوران حقانیت، خردمندی، جهش دانش، دوران تحرک، تمدن نوین اسلامی و توسعه پایداری در فرمایش‌های مقام معظم رهبری شکل ‌گرفته است.

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: توسعه پایدار باید توسط شکل‌دهندگان و عاملان پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی مردم شکل گیرد تا مردم‌سالاری، مسئولیت‌پذیری و تعهدپذیری در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که از بطن مردم شکل گرفته برای مردم نقش‌آفرینی ‌کند.

این مسوول با بیان اینکه جهش و جنبش در تولید فکری و عرصه‌ نرم‌افزاری در توسعه پایدار نیاز است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مهم، باید جامعه شبکه‌ای و همگون وجود داشته باشد اما اکنون شکاف آگاهی در جامعه وجود دارد که برای از بین بردن این شکاف تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند نقش‌آفرینی کنند که این هدف با تقویت و توانمندسازی تشکل‌ها میسر است.

وی اضافه کرد: تشکل‌های شاهد و ایثارگر در توسعه پایدار کشور می‌توانند پیشگام و پیش‌قراول باشند و با افزایش حساسیت مردم و میزان درک آنها از مسئولیت‌پذیری، جامعه را به سمت توسعه‌یافتگی هدایت کنند.

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران اذعان کرد: تشکل‌های مردم نهاد و سمن‌ها موتور محرکه توسعه‌یافتگی کشور هستند و با اعتمادسازی در حوزه اجتماعی می‌توانند شاخص‌های این توسعه را ارتقاء دهند.

مردم‌داری کشور از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم

نریمانی با بیان اینکه مردمی شدن و مردم‌داری کشور از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم است، گفت: این هدف با نقش‌آفرینی تشکل‌های مردم نهاد در بطن جامعه محقق خواهد شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: یکی از مؤلفه‌های اثرگذار امام علی(ع) در حکومت‌داری، حکمرانی خوب براساس عدالت‌محوری است که این هدف باید در قالب تشکل‌های مردم نهاد تقویت شود.

وی یادآور شد: در دهه پنجم انقلاب اسلامی دنبال این هستیم که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، انقلاب آرمان‌خواه در جهت توسعه‌یافتگی شکل گیرد که این مهم با توانمندسازی و تقویت تشکل‌های مردم‌ نهاد محقق می‌شود.

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری بنیاد کشور: بیان کرد: باید تشکل‌های مردم نهاد به سمت قدرت تولید دانش و تفکر با نوآوری و خلاقیت پیش بروند تا بتوانند ریل‌گذاری و موتور توسعه جامعه را تدوین و راهبردی کنند.

نریمانی گفت: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نگاه ویژه به تشکل‌های مردم نهاد دارد، لذا براساس اولویت‌بندی و رویکرد تحول جدید، اداره کل تشکل‌های شاهد و ایثارگر و مشارکت‌های مردمی در این نهاد پایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: گفتمان‌سازی در تشکل‌های شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های بنیاد است که موضوع‌های آن پویا و پرتحرک است و می‌تواند ادبیات جدید را تولید کند.

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری بنیاد کشور اضافه کرد: زمینه و زیرساخت‌های فعالیت‌های ارزشمند بنیاد شهید و امور ایثارگران در سند راهبردی اعتمادآفرینی، اعتمادسازی و امیدآفرینی در جامعه است و در این راستا برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده که با اجرای آنها به اهداف خود خواهد رسید.

نریمانی بیان کرد: تشکل‌های مردم نهاد در سطح ملی و بین‌المللی می‌توانند پیشگامان و چشم و گوش نظام جمهوری اسلامی در بیان حقانیت و مظلومیت انقلاب اسلامی که با خون شهدا پایه‌گذاری شده‌، باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول