اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

واردات بی‌رویه پارچه مانع شکوفایی هنرمندان داخلی در صنعت نساجی است

عضو پیوسته فرهنگستان هنر ایران گفت:‌ واردات بی رویه پارچه آفت جدی برای صنعت نساجی و مانع بزرگ برای شکوفایی هنرمندان داخلی است.

واردات بی‌رویه پارچه مانع شکوفایی هنرمندان داخلی در صنعت نساجی است

ابوالفضل داودی رکن‌آبادی، عضو پیوسته فرهنگستان هنر ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: اقتصاد هنر می‌تواند مانند برخی کشورها به بزرگترین سرمایه و پشتوانه مالی ایران تبدیل شود.

وی با بیان این‌که اقتصاد هنر به واسطه ویژگی‌های منحصر بفرد کمتر تحت تاثیر جریانات مالی دنیا قرار می‌گیرد، افزود: یزد از جمله استانهای شاخص کشور در حوزه هنر و صنعت نساجی است که به شرط حمایت به موقع و مناسبت می‌تواند در توسعه بیش از پیش اقتصادی کشور نقش آفرینی کند.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اهمیت اقدامات زیرساختی انجام شده در استان یزد برای تقویت علمی و مهارتی حوزه طراحی پارچه، گفت: می‌توانم به جرأت ادعا کنم ۹۰ درصد پارچه‌های موجود در بازار محصول طراحان داخلی است که متأسفانه با برندهای خارجی عرضه می‌شود.

داودی واردات بی‌رویه پارچه را از جمله آفت‌های جدی صنعت نساجی و طراحی پارچه در استان یزد و کشور دانست و بیان کرد: متأسفانه آنطور که باید ظرفیت هنرمندان داخلی در حوزه‌های مختلف بکار گرفته نشده و باور داشتن توان داخلی و حمایت از ظرفیت‌های بومی ضروری‌ترین عامل برای توسعه این صنعت و هنر در استان یزد و کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فعالیت فرهنگسان هنر در کشور اشاره کرد و گفت:‌ فرهنگستان هنر از دستگاه‌های حاکمیتی در حوزه هنر کشور است که جایگاه حقوقی و راهبردی دارد و می‌تواند در جریان هنر ایران تاثیرگذار باشد.

عضو پیوسته فرهنگستان هنر ایران در ادامه با بیان این‌که این فرهنگستان در سال ۱۳۷۷ از سوی شورای انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرده و در کنار فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، فرهنگستان پزشکی و فرهنگستان علوم به عنوان چهارمین فرهنگستان مشغول بکار شده است، تصریح کرد: این فرهنگستان تاکنون در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی نظریه‌پردازی‌های هنری خوب و تاثیرگذاری را ارائه کرده ولی آنطور که شایسته اهالی هنر نیست و نتوانسته فعالیت داشته باشد چرا که نگاه آن تاکنون محدود به تهران بوده است.

داودی با تاکید بر نگاه جامعه و خانواده‌ها به استعدادهای هنری در جهت شکوفایی آنها، گفت: این استعدادها می تواند بزرگترین سرمایه کشورمان به شمار روند چرا که اکنون پشتوانه برخی از کشورها به جای سکه و طلا، اقتصاد هنر است و این کشورها کمتر دچار جریانات مالی دنیا قرار گرفتند.

این عضو پیوسته فرهنگستان علوم تاکید کرد: با توجه به هنرمندان شاخص و برجسته‌ی بین المللی که در کشور داریم، فرهنگستان هنر می‌تواند تاثیرگذارترین جریان در حوزه هنر و حتی سیاسی و اجتماعی باشد.

وی سیاست‌گذاری برای حفظ و توسعه هنر اسلامی، ملی و محلی، بهره‌گیری از نظریه‌های جدید هنر با تکیه بر مبانی ملی و اسلامی، حمایت و تشویق پژوهش‌های بنیادی و پیگیری مطالعات و طرح‌های هنری در سطح ملی، پیشنهاد تعیین شاخص‌های توسعه هنری و ارزیابی سالانه شاخص‌های هنری در کشور و بررسی کاستی‌های نظام آموزشی کشور در زمینه هنر را از جمله وظایف فرهنگستان هنر در کشور دانست.

برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت فرهنگستان هنر ایران با معرفی رئیس جدید، «ابوالفضل داودی رکن آبادی» استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی یزد به عنوان اولین استاد خارج از محدوده جغرافیایی تهران به عضویت پیوسته این فرهنگستان درآمده، که نوید بخش تفکر جدید و موثر برای توسعه بیش از پیش حوزه فرهنگ و هنر ایران اسلامی است.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول