اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افتتاح فاز دوم آزادراه تهران شمال توسط رئیس‌جمهور

استاندار مازندران گفت: فاز دوم آزادراه تهران شمال فردا توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

افتتاح فاز دوم آزادراه تهران شمال توسط رئیس‌جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران درباره سفر رئیس جمهور به استان مازندران و افتتاح آزاد راه تهران_ چالوس با تبریک عید غدیر، عید بزرگ مسلمانان، اظهار کرد: با تلاش مهندسان بزرگ ایرانی و پشتیبانی بنیاد مستضعفان یک لاین فاز دوم آزادراه تهران شمال فردا توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همزمان در این سفر کلنگ‌زنی فاز سوم را نیز خواهیم داشت.

استاندار مازندران با بیان اینکه این پروژه، جز ابرپروژه‌های عمرانی و راه‌سازی کشور محسوب می‌‌شود، تصریح کرد: فاز سوم پروژه بسیار مهم بوده به این دلیل که دارای پیچیدگی‌های خاصی در مهندسی است.

حسینی‌پور با اعلام اینکه فاز سوم ازطریق سرمایه‌گذاری کشور چین که از قبل توافق‌هایش انجام شده، در دستور کار قرار دارد، افزود: امیدواریم با اجرای فاز سوم همزمان پروژه مهم دیگری که در امتداد آزادراه استان داریم را دنبال کنیم.

وی یادآور شد: فاز پنجم پروژه از چالوس تا رامسر است که این فاز از قبل با معاون اول رئیس‌جمهور جلسه نهایی گذاشته شد و در این زمینه ۹ بانک کنسرسیومی را تشکیل دادند تا حدود ۴۹درصد سرمایه‌گذاری بانکی و ۵۱ درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

استاندار مازندران اظهار کرد: این پروژه هم حدود ۷۹ کیلومتر تونل و دو کیلومتر هم پل دارد که انتهایش به رامسر می‌رسد.

حسینی‌‌پور بیان کرد: همزمان پروژه مهم دیگر آزادراه قائمشهر به ساری را در دستور کار داریم که کارهایش به اتمام رسید و طی دو هفته آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه با سرمایه‌گذاری بانک ملی و بخشی هم دو بانک دیگر همکاری دارند که با اجرای آزادراه تحولات مهمی ازمنظر کریدور شمال به جنوب با مرکزیت استان مازندران با دارا بودن سه بندر و سه فرودگاه مهم محقق خواهد شد.

استاندار مازندران با اشاره به برقراری اولین پرواز خارجی به مقصد عمان در فرودگاه رامسر، بیان کرد: ارتباط با کشورهای مختلف دارد برقرار می‌شود، پیشرفت‌های استان در حوزه آزادراهی و همچنین هوایی نشان‌دهنده تقویت زیرساخت‌هایی فعال شدن کریدور شمال به جنوب خواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول