اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اشتغال 50 درصدی زندانیان خراسان جنوبی

مدیرکل زندان های خراسان جنوبی گفت: هم اکنون شاهد اشتغال ۵۰ درصدی در زندان های استان هستیم و زندانی دوران محکومیت را به بطالت نمی گذارند بلکه حرفه ای می آموزد.

اشتغال 50 درصدی زندانیان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جانشین سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان بسیج حقوقدانان امروز باحضور در در اداره کل زندان های استان با مدیر کل زندان ها دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی عبدی، مدیر کل زندان های خراسان جنوبی ضمن تبریک دهه ولایت و امامت در این دیدار اظهارداشت: کار سخت و احساس زندانبانی باروحیه جهادی همکاران در زندان های استان توانست در موقعیت های مهم کمترین دسیسه را برای دشمنان انقلاب اسلامی محیا کند.

وی افزود: زندان ها فقط کار نگهداری مجرمین را تنها بر عهده ندارد بلکه در حوزه های فرهنگی تربیتی، اشتغال، قضایی و... کارهای برای جامعه هدف خود انجام می دهند.

وی با اشاره به این که هم اکنون اشتغال ۵۰ درصدی در زندان های استان صورت گرفته است عنوان کرد: اشتغال و حرفه آموزی در زندان ها یعنی دیگر زندانی وقت خود را به بطالت نمی گذرد و در دوران محکومیت خود حرفه ای را یاد می گیرد.

وی اذعان داشت: در مباحث فرهنگی کار های خوبی انجام شده و بزودی اندرزگاه معراج که با سبک خاصی طرحی و برنامه ریزی شده در زندان مرکزی به بهره برداری می رسید.

مدیر کل زندان های خراسان جنوبی ادامه داد: ما زندانیان را برادران و خواهران خود می دانیم و برای سالم سازی روحی و جسمی آنها از هیچ کوششی دریغ نکرده و سعی کرده ایم با بهبود شرایط نگهداری از آنها در حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی هر چه بیشتر کوشش کنیم. 

عبدی داشتن تفکر بسیجی در امورات را موجب پیشرفت هر چه بیشتر در امور محوله ذکر کرد و گفت : هر کجا که تفکر بسیج بر امورات حاکم باشد، کارها به بهترین نحو و در کمترین زمان به انجام می رسد و این تفکر در تمامی همکاران ما به عینه مشاهد می شود.

سرهنگ سموئی، رئیس سازمان بسیج حقواقدانان خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: همان‌طور که نظام مقدس در تمام حوزه‌ها اثرگذار بوده، در زندان‌ها نیز در بحث اصلاح و تربیتی اثرگذاری خوبی داشته است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) فرمودند که زندان باید دانشگاه آدم‌سازی باشد و مقام معظم رهبری نیز فرمودند، زندان آموزشگاه نیکی‌ها است، ادامه داد: زندان تنها مکانی برای نگهداری نیست، بلکه نگاه اصلاحی و تربیتی وجود دارد.

 وی اضافه کرد: زندانیان زاییده قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها نیست بلکه از جامعه به زندان روانه شده‌اند و حضور سرپرست خانواده در زندان، همسر و فرزندانش را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد.

وی افزود: زندان مکانی است که می‌تواند آسیب‌زا باشد، ان‌شاءا... بتوانیم در قرارگاه اجتماعی زندان  اقداماتی  خوبی بدهیم که کمترین آسیب را داشته باشیم.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول