اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ازبکستان و مالزی برنامه همکاری بین وزارتخانه‌های خارجه را امضا کردند

وزرای امور خارجه ازبکستان و مالزی در شهر «تاشکند» دیدار و برنامه همکاری‌های متقابل بین وزارتخانه‌های امور خارجه برای سال های 2023 و 2026 میلادی را امضا کردند.

ازبکستان و مالزی برنامه همکاری بین وزارتخانه‌های خارجه را امضا کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «زمبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه مالزی در شهر «تاشکند» دیدار و برنامه همکاری‌های متقابل بین وزارتخانه‌های امور خارجه برای سال‌های 2023 و 2026 میلادی را امضا کردند.

وزیر امور خارجه ازبکستان در این زمینه گفت: خوشحالیم که ورود «زمبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه مالزی به «تاشکند» را خوش‌آمد می‌گوییم. ما دیدار بسیار پرباری داشتیم که در آن فرصت‌های بزرگ بین دو کشور را مورد بررسی قرار دادیم و برنامه همکاری‌های متقابل بین وزارتخانه‌های امور خارجه ازبکستان و مالزی برای سال‌های 2023 و 2026 میلادی را امضا کردیم.

سعیداف افزود: دستور کار این دیدار بسیار فشرده بود، از جمله گسترش شراکت در همه زمینه‌ها، تشدید دیپلماسی اقتصادی به عنوان ابعاد اولویت‌دار همکاری‌های متقابل، توسعه گردشگری، تحکیم پایه قراردادی- حقوقی روابط ما و همچنین همکاری در عرصه‌های منطقه‌ای و جهانی بررسی شد.

مالزی استقلال این کشور را در تاریخ اول ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 21 فوریه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول