اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار هاآرتص؛ عملیات جنین بستر نسل جدیدی از مقاومت خواهدشد

روزنامه هاآرتص با اشاره به عواقب تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین برای تل‌آویو، نوشت: «حمله به جنین، نسلی را در فلسطین خلق خواهد کرد که افقی جز مقاومت و انتقام برای خود متصور نخواهد بود».

هشدار هاآرتص؛ عملیات جنین بستر نسل جدیدی  از مقاومت خواهدشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص، امروز (سه‌شنبه، ۴ جولای)، همزمان با دومین روز حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به جنین، نوشت: «عملیات کنونی در جنین و تصاویر منتشر شده از وضعیت آن نشان می‌دهد که نسل فلسطینی جدیدی پرورش خواهد یافت که افقی جز مقاومت برای خود متصور نخواهد بود». 

نویسنده در ادامه با اشاره به این‌که پس از پایان تجاوز به جنین چه خواهد شد، نوشت: «پس از پایان این عملیات، اسرائیلی‌ها به زندگی عادی باز خواهند گشت و از فلسطینی‌ها نیز انتظار دارند که همین کار را انجام دهند، شهدا را دفن کنند و به زندگی خود ادامه دهند. هیچ‌کس به آینده اهمیتی نمی‌دهد و به برنامه‌ای برای آرامش فکر نمی‌کند. زیرا در اسرائیل می‌خواهند واقعیتی را ایجاد کنند که در آن فلسطینی‌ها به زندگی تحت اشغال و کنترل اسرائیل عادت کنند. امور مدنی آنها را تشکیلات خودگردان ضعیف فلسطین اداره کند و هر ازگاهی نیز آنها دست به یک عملیات نظامی محدود بزنند که در سایه سکوت جامعه بین‌الملل و عموم سام در واشنگتن، سروصدایی به پا کند».

در ادامه این گزارش آمده است: «موضوع سلطه بر فلسطینی‌ها برای تصمیم‌گیرندگان در اسرائیل اهمیتی ندارد. از نظر آنها، فلسطینی‌ها شایسته هیچ افق روشنی نیستند و جوانان آنها باید وضعیت کنونی را بپذیرند».

نویسنده در ادامه تصریح می‌کند: «نسل کنونی جنین، نسلی است که نبرد سال ۲۰۰۲ را تجربه نکرده و شاید تنها در جریان آن متولد شده است. این نسل در سایه ادامه عملیات اسرائیل در حالت ناامیدی و خشم به سر می‌برد. شاید نزد افکار عمومی اسرائیل، این امر، تصویری از پیروزی باشد،  اما واقعیت این است که اقداماتی از این دست، مقدمه دورهای بیشتری از جنگ و خونریزی خواهد بود».

در پایان این گزارش آمده است: «اسرائیل ممکن است بتواند [در مرحله کنونی] نوعی آرامش محدود را به ارمغان بیاورد، اما تصاویر جنین نشان می‌دهد که بستر مساعد دیگری برای رشد یک نسل جدید که افقی جز مقاومت و انتقام برای خود متصور نیست، ایجاد شده است».

این در حالی است که  با وجود هشدارهای مستمر گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی درباره کشیده شدن نبرد جنین به سایر میدانها، اعتصاب عمومی در نوار غزه و اعلام همبستگی با ساکنان اردوگاه جنین و درگیری فلسطینی‌ها با اشغالگران صهیونیست در سایر مناطق کرانه باختری از جمله رام‌الله و بیت‌لحم، رژیم صهیونیستی بر ادامه تجاوز همه‌جانبه به جنین اصرار دارد.

امروز (سه‌شنبه، ۴ جولای)، حمله هوایی و زمینی گسترده رژیم صهیونیستی علیه جنین برای دومین روز متوالی، ادامه دارد و این حمله تاکنون به شهادت ۱۰ فلسطینی و مجروحیت ۱۰۰ نفر که حال ۲۰ نفر آنها وخیم است، منجر شده است. اشغالگران تاکنون ۱۲۰ فلسطینی را نیز به اسارت گرفته‌اند و موجب ویرانی بی‌سابقه‌ای در جنین شده‌اند که تصاویر منتشر شده، به خوبی گویای آن است.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول