اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

چرخ کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد تا ۱۴۰۳ به حرکت درمی‌آید

اگرچه چرخ لاستیک‌سازی خرم‌آباد با گذشت سال‌ها پنچر مانده، اما بر اساس آخرین توافقی که در وزارت صمت انجام گرفته، شرکت «ایدرو» با سرمایه‌گذار لاستیک سازی خرم‌آباد به صورت درصدی مشارکت خواهند داشت و بر اساس قولی که داده شده، تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز اول پروژه باید به بهره‌برداری برسد.

چرخ کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد تا ۱۴۰۳ به حرکت درمی‌آید

خبرگزاری فارس لرستان- پریسا قربانی نژاد؛ سال ۹۴ کلنگ احداث کارخانه لاستیک‌سازی در خرم‌آباد به زمین زده شد، پروژه‌ای که قرار بود در ۳۶ ماه افتتاح و زمینه توسعه و اشتغال را در این استان فراهم سازد.

اگرچه وعده بهره‌برداری از لاستیک‌سازی خرم‌آباد برای سه سال آینده داده شد و حتی جزوی از مصوبات سفر ریاست جمهوری وقت نیز قرار گرفت، اما درست در زمان افتتاح، عملیات اجرایی این واحد آغاز گردید.

با وجود گذشت سال‌ها از وعده مسوولان و وزرای وقت، چرخ لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان پنچر مانده، پروژه‌ای که می‌توانست با حداقل سرمایه اشتغال‌زایی بالایی برای جوانان این دیار به وجود آورد، اکنون و پس از ۸ سال به نماد ناامیدی تبدیل شده است.

رونق تولید و رفع موانع واحدهای اقتصادی از طریق حمایت از واحدهای کسب و کار، از اولویت‌ها و دغدغه‌های دولت سیزدهم است، تا جایی که بارها رئیس جمهوری در سفرهای استانی بر احصای مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع آن‌ها تاکید و با تصویب مصوبات سعی در تحقق این مهم داشته است.

 

در بازدیدی که امروز توسط نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس و جمعی از اصحاب رسانه از لاستیک سازی خرم‌آباد صورت گرفت، گویا عزم دولت و مدیریت ارشد استان برای راه‌اندازی این واحد جدی است و روزشمار وعده افتتاح این بار برای پایان ۱۴۰۳ آغاز شده است.

نبود آب و عدم پرداخت به موقع تسهیلات؛ مهمترین موانع لاستیک‌سازی

محمد نادری، مدیر سایت شرکت لاستیک سازی خرم‌آباد در این بازدید با اشاره به کلنگ‌زنی این مجموعه در خرداد سال ۹۴، تصریح کرد: از بدو ورود به این شرکت در جریان تمامی اتفاقات پروژه هستم.

وی با بیان اینکه در زمان کلنگ زنی وعده‌های بسیاری برای حمایت از راه‌اندازی کارخانه داده شد، گفت: مسوولین وقت صحبت از منطقه ویژه اقتصادی در شهرک صنعتی شماره 3 داشتند و هیچ گونه مشکلی از نظر آب و برق در این منطقه وجود ندارد.

 

نادری بیان داشت: برخلاف این ادعا، این شهرک و مجموعه لاستیک‌سازی خرم‌آباد اکنون و پس از گذشت ۸ سال برای راه‌اندازی، حتی یک قطره آب در اختیار ندارد.

مدیر سایت شرکت لاستیک سازی خرم‌آباد با بیان اینکه مدیریت ارشد و تیم اقتصادی استان پای کار آمده و خواهان احیای کارخانه هستند، گفت: با این وجود برخی مشکلات همچون نبود آب این پروژه را اذیت می‌کند.

وی، نبود منابع ارزی و عدم پرداخت به موقع تسهیلات توسط بانک را از دیگر عوامل رکود این واحد تولیدی برشمرد و افزود: در همین راستا ایدرو در هیات مدیره مصوب کرده که سهام خود را افزایش داده و در این پروژه همکاری کند.

نادری ادامه داد: هیات مدیره شرکت نیز در صورت پرداخت ۱۷۰ میلیارد تومان توسط بانک، طرح تولید ۶۰۰ هزار حلقه لاستیک سواری را در سال ایجاد خواهد کرد.

 

افتتاح فاز نخست کارخانه لاستیک سازی تا پایان سال ۱۴۰۳

در ادامه نیز مهرداد ویسکرمی؛ نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، پیگیری را از مهمترین وظایف اصحاب رسانه و نمایندگان مردم عنوان و اظهار کرد: گاهی جلسات خروجی خوبی نداشته و نیازمند پیگیری رسانه‌ها برای تحقق مصوبات است.

وی با بیان اینکه بازدیدهای متعددی از این مجموعه تا کنون انجام گرفته، افزود: با توجه به ظرفیت عظیم لاستیک سازی برای توسعه اقتصادی و اشتغال زایی، راه‌اندازی این کارخانه برای استان بسیار مهم و حیاتی است.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در آخرین توافقی که در وزارت صمت انجام گرفته، شرکت ایدرو با سرمایه‌گذار به صورت درصدی مشارکت خواهند داشت و بر اساس قولی که داده شده تا پایان سال ۱۴۰۳ فاز اول پروژه باید به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تاخیر به وجود آمده در راه‌اندازی لاستیک سازی، خاطرنشان کرد: یک علت به موضوع تحریم‌ها و واردات تجهیزات برمی‌گردد، یک موضوع نیز کوتاهی ایدرو در سرمایه گذاری بوده، به نحوی که سهم ۱۹ درصدی خود را ادا نکرده و موجب توقف پروژه شده است.

ویسکرمی با بیان اینکه زیرساخت شهرک از نظر آب تامین نیست، گفت: این مشکل باید از سوی مسوولان استان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط هر چه سریع‌تر حل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول