اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

با بی‌حجابی در اماکن ورزشی به دشمنان پاس گل ندهیم

یک فعال اجتماعی استان مرکزی گفت: پاس گلی که این روزها، ‌در برخی مجموعه‌های ورزشی استان، از روی ندانم کاری، به‌ مروجان نا آگاه بدحجابی و بی حجابی، در اماکن ورزشی داده می‌شود، نیازمند رسیدگی است.

با بی‌حجابی در اماکن ورزشی به دشمنان پاس گل ندهیم

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه با بی‌حجابی در اماکن ورزشی به دشمنان پاس گل ندهیم اظهار کرد: پاس گلی که این روزها، ‌در برخی مجموعه‌های ورزشی استان، از روی ندانم‌کاری، به‌ مروجان ناآگاه بدحجابی و بی‌حجابی، در اماکن ورزشی داده می‌شود، نیازمند رسیدگی است.

وی افزود: با آغاز فصل تابستان فعالیت‌های ورزشی نوجوانان و جوانان و علاقه‌مندان به ورزش‌های همگانی، با بهره‌مندی از امکانات موجود، در جای‌جای استان مرکزی آغاز شده است.

فعال اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بی‌تردید نقش ورزش و داشتن فعالیت بدنی منظم، یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش افسردگی و ضرورت امروز خانواده‌ها، در جوامع شهری محسوب می‌شود. 

حبیبی بیان کرد: ورزش و فعالیت‌های بدنی منظم همچنین می‌تواند به حفظ مهارت‌های تفکر و یادگیری کمک کند و کاهش اضطراب و دور کردن خطر ابتلا به بیماری‌ها را موجب شود.

وی اضافه کرد: با این حال، افزایش ضریب اطمینان خانواده‌ها به سلامت‌ ورزشگاه‌ها و سالن‌های مخصوص بانوان و رعایت حریم عفاف و حجاب، در این اماکن باید دغدغه‌ مسؤولان استانی و خانواده‌ها باشد.

این فعال اجتماعی استان مرکزی گفت: امروزه کلیدی‌ترین نقطه‌ای که دشمن بر آن، دست گذاشته حجاب است و باید با حفظ شئونات، در اماکن ورزشی، با هدف محفوظ ماندن ارزش‌ها، فضای  اطمینان‌بخش برای خانواده‌ها ایجاد کرد.

حبیبی تأکید کرد: ضروری است امروز هم  برای گسترش و بهینه‌سازی  فرهنگ‌ عفاف در مراکز و سالن‌های ورزشی در فصل تابستان، اقداماتی چون اختصاص مراکز ورزشی مناسب، برای بانوان به عمل آید.

وی افزود: فضاسازی مناسب برای برخورداری زنان از آزادی عمل، به هنگام ورزش و سرگرمی مرهون ‌کنترل سالن‌ها و مجتمع‌های ورزشی، از نظر رعایت ارزش‌های دینی از سوی مسئولان امر است، بر این اساس گروه‌های بازرسی باید در تمامی شهرستان‌ها، به مسئولیت رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرها، نظارت لازم را برای حفظ شئونات اسلامی و آرامش ورزشکاران در اماکن ورزشی وابسته به خود به عمل آورند.

فعال اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: با این حال، علی‌رغم اجماع مردم متدین استان بر قضیه حجاب و عفاف، این روزها آحاد مردم، از برخی بی‌تفاوتی‌های مسئولان و برنامه ریزان اماکن ورزشی، درباره کم‌توجهی به شئونات اسلامی در این مراکز گله‌مندند.

حبیبی اظهار کرد: امروزه مشاهده می‌شود که با حضور برخی هنجارشکنان، موضوع عفاف و حجاب، در  مکان‌های ورزشی شهر اراک، مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد و برای رصد این موضوع کافی است، بعد از ظهرها به مجموعه ورزشی ۵ مرداد سری بزنید.

وی افزود: این افراد با آزادی کامل از  مقابل اتاق نگهبانی این مجموعه، سواره و پیاده جولان ‌می‌دهند و خبری از تذکر لسانی، در خصوص امر به رعایت عفاف و حجاب به عنوان یک مجموعه عمومی و عام‌المنفعه نیست.

فعال اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: در صورت تداوم بی‌توجهی‌ها، به این وادادگی‌ها که از چشم مردم ناظر مخفی نمانده است، این ناهنجاری به‌تدریج، به صورت چالش‌های اجتماعی گسترش خواهد یافت و پاس گلی به دشمنان بیرونی و غافلان داخلی خواهد بود.

حبیبی با بیان اینکه چندی پیش یکی از مسؤولان هیأت دو و میدانی در اعتراض بانوان به دلایل حضور آقا در زمان تمرین  بانوان در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک  در عین شگفتی گفت: «آقایان برای کنترل درهای ورودی» باید باشند و... گفت: حال صحبت این است که اگر آقایان نگهبان‌ هستند، پس  هنگام تمرین بانوان داخل ‌محوطه تمرین چه می‌کنند؟

وی افزود: اجازه ندهیم تا سلامت و نشاط و امنیت روانی خانواده‌ها با این رویه‌های غیرحرفه‌ای و اخلاقی، دستخوش ندانم‌کاری‌های عده‌ای نشود.

خبرنگار: حمیدرضا جلالی

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول