اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

انجام 52 هزار مورد ویزیتِ حجاج ایرانی در عرفات و منا

رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه 51 هزار و 917 مورد ویزیت عمومی و تخصصی حجاج ایرانی در عرفات و منا و در ایام تشریق خبر داد.

انجام 52 هزار مورد ویزیتِ حجاج ایرانی در عرفات و منا

به گزارش  گروه سلامت خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز 9 تیرماه، 374 هزار و 626 خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، 278 هزار و 997 مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است.

کولیوند گفت: در این مدت 1660 مورد بستری،  16 هزار و 15 مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و ...، 57 هزار و 457 مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

وی ادامه داد: 2633 مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر 65 زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و 16 زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی در ادامه گفت: روز گذشته مصادف با آخرین روز ایام تشریق، 12 هزار و 580 مورد ویزیت عمومی و 7022 مورد ویزیت تخصصی برای زائران انجام شده که بر اساس جمع کل ویزیت عمومی و تخصصی انجام شده در روز گذشته به 19 هزار و 602 مورد رسید و 118 مورد بستری نیز انجام شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: جمع کل خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در ایام تشریق در 3 روز انجام مناسک حج، تعداد ویزیت عمومی‌ به 38 هزار و 49 مورد، ویزیت تخصصی 13 هزار و 868 مورد رسید و جمع کل ویزیت عمومی و تخصصی به 51 هزار و 917 مورد و جمع کل بستری حجاج در ایام تشریق 241 مورد شده است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول