اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ارزش اقتصادی ارقام معرفی شده گندم آبی ۴ هزار و 177میلیارد ریال است

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی میزان افزایش ثروت ایجاد شده گندم آبی در استان را بالغ بر ۴ هزار و 177میلیارد ریال اعلام کرد.

ارزش اقتصادی ارقام معرفی شده گندم آبی ۴ هزار و 177میلیارد ریال است

غلامرضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک از پیش‌بینی تولید ۹ هزار تن بذر اصلاح شده در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: افزایش بذرهای اصلاح شده و استفاده از آنها موجب افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از نهاده‌ها در بخش کشاورزی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال نیز همچنین سال گذشته تولید 9 هزار تن بذر اصلاح شده اعم از گندم و جو آبی و دیم، حبوبات و ... هدفگذاری شده است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با بیان اینکه از میزان بذر‌های تولیدی بیش از ۶ هزار تن آن مربوط به بذر گندم و جو با ۳۱ رقم جدید است بیان کرد:  مطالعه ۱۲ طرح تحقیقاتی جدید  توسط این سازمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه  میزان افزایش ثروت ایجاد شده گندم آبی در استان بالغ بر ۴ هزار و 177میلیارد ریال بوده است، بیان کرد: ارزش اقتصادی ارقام معرفی شده گندم آبی نشان می‌دهد میانگین تولید ارقام رایج در هر هکتار 4 هزار و 550 کیلوگرم در هکتار، و ارقام اصلاح شده 6 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار است و میزان افزایش در واحد سطح یک هزار و 950 هکتار گزارش شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: میزان افزایش ثروت ایجاد شده گندم دیم استان با سطح زیر کشت 140 هزار هکتار یک هزار و 617 میلیارد ریال می‌باشد.

پایان پیام/ 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول