اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  خانواده

امیر غدیر| چند ایده ساده برای هدیه‌های غدیری

ماندگار کردن بعضی ایام و اعیاد در ذهن بچه‌ها کار چندان سختی نیست، فقط کافی است با چند حرکت خلاقانه برای‌شان خاطره‌سازی کنیم تا آن ایام هیچ گاه از ذهن‌شان پاک نشود.

امیر غدیر| چند ایده ساده برای هدیه‌های غدیری

گروه زندگی- حالا که عید بزرگی چون غدیرخم را پیش رو داریم و دلمان می‌خواهد این روز را برای فرزندانمان جا بیندازیم و محبت امیرالمومنین (ع) را در وجودشان پرورش دهیم، می‌توانیم از چند هدیه جذاب کمک بگیریم. این هدایا دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که پول سیدها در دوران کودکی خود ما انجام می‌دادند. اما چه هدایایی مناسب هستند؟ قطعا هدیه‌ها باید کوچک، جذاب و متناسب با علایق بچه‌ها باشند که البته ضمیمه کردن یک خوراکی نقلی، آن‌ها را خوشحال‌تر خواهد کرد. 


با هدیه به کودکان در اعیاد، عشق به اهل بیت را در وجودشان پرورش می‌دهیم

گل‌های شکلاتی؛ یک جذاب خوشمزه

شکلات‌ها عضو جدایی ناپذیر اعیاد هستند که در بهترین حالت داخل زرورق بسته‌بندی می‌شوند اما شما می‌توانید همین شکلات‌ها را با روش متفاوت‌تری و در قالب یک گل کاغذی یا نمدی به بچه‌ها هدیه دهید تا همیشه در ذهنشان بماند و حتی به عنوان یادگاری از عیدغدیر قابلیت نگهداری داشته باشد. 

برای این کاردستی ساده به کاغذ معمولی یا کشی و یا مقوای اکلیلی سفید و زرد، سیخ چوبی، چسب مایع یا حرارتی و مقداری روبان سبز نیاز دارید. ابتدا یک الگوی ساده از یک گل چند پر بکشید و سپس آن را روی کاغذ یا نمد سفید رنگ برش دهید. حتی برای سرعت دادن به کار می‌توانید چند لایه از کاغذ یا نمد را روی هم قرار دهید تا با هربار برش، چند گل آماده شود. در مرحله بعد به تعداد گل‌هایتان، دایره‌های زرد رنگ بریده و در مرکز گل‌ها بچسبانید. این گل‌ها را با چسب روی سیخ چوبی فیکس کنید و سپس یک عدد شکلات و روبان پاپیونی سبز رنگ هم روی سیخ بچسبانید. 


بچه ها عاشق درست کردن کاردستی حتی برای هدیه دادن به دیگران هستند

پروانه‌های غدیری؛ هدیه‌ ‌‌ای ماندگار

حسن درست کردن گیفت‌های غدیری در این است که می‌توانید از خود بچه‌ها که عاشق درست کردن کاردستی هستند، کمک بگیرید تا از همین حالا مشارکت در چنین کارهایی را یاد بگیرند و بزرگتر که شدند به طور خودجوش برای اهل بیت(ع) قدم بردارند. یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای گیفت‌های غدیری، درست کردن پروانه‌های سبز رنگ با تبرکی مثل پول و شکلات است. نمد و مقوای اکلیلی سبز رنگ، چسب حرارتی و مروارید، تمام چیزی است که برای این کار لازم دارید. اول الگوی پروانه را در دو سایز روی کاغذ بکشید و سپس آن‌ها را روی نمد و مقوای اکلیلی قرار داده و نمدها را ببرید. حالا نوک باله‌های پروانه کوچک را چسب زده و روی پروانه بزرگتر بچسبانید، بطوریکه قسمت وسط پروانه‌ها از هم جدا باشد. بعد از این کار، مرواریدهای سفیدرنگ را مطالق تصویر روی پروانه کوچک بچسبانید و بنا به سلیقه خود، پول لوله شده و یا یک عدد شکلات داخل فضای خالی بین پروانه‌ها قرار دهید. 


با ساده ترین هدیه ها می‌توان غدیر را در ذهن بچه ها ماندگار کرد

گل‌های نمدی؛ ساده اما زیبا

برای درست کردن گل‌های نمدی هم به نمدهای سبز روشن و تیره نیاز دارید. گل‌های را به همان روش پروانه‌ها در دو سایز ببرید و گل‌های کوچک را با چسب حرارتی روی گل‌های بزرگ فیکس کنید. می‌توانید در مرکز گل‌ها یک سکه و یا یک شکلات بچسبانید و به عنوان هدیه غدیر به کودکان هدیه دهید. 


عیدی به بچه‌ها گاهی می‌تواند یک خوراکی ساده و جذاب مثل پفیلا باشد

پفیلای قیفی؛ یک عیدی خاص

می‌دانید که بچه‌ها عاشق پفیلا هستند، پس خودتان دست به کار شوید و کمی پفیلای خانگی درست کنید و سپس بروید سراغ تزیین جذاب آن. برای این کار به کیسه‌های مشمبایی یا زرورقی، کاغذ رنگی سبز و مقداری روبان قهوه‌ای نیاز دارید. اول پفیلاها را داخل زرورق بریزید و درب آن را با منگنه ببندید. سپس با کاغذ رنگی قیف‌هایی متناسب با سایز کیسه‌های پفیلا درست کنید و پفیلاها را داخل آن گذاشته و با چسب محکم کنید که از داخل قیف‌ها نیفتند. در مرحله آخر هم پایین قیف‌ها را با روبان پاپیونی تزیین کنید. مطمئن باشید بچه‌ها عاشق این خوراکی جذاب غدیری می‌شوند و برای همیشه در ذهنشان می‌ماند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول