اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کوهی: نیازمند بازتعریف در حوزه زنان و خانواده هستیم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی بر لزوم توجه به حوزه‌های مختلف فرهنگی در مدیریت شهری تاکید کرد.

کوهی: نیازمند بازتعریف در حوزه زنان و خانواده هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زهرا کوهی امروز در سومین نشست بانوان عضو شورای اسلامی شهرها، مدیران و مشاوران شهرداران کلان‌شهرهای کشور در شهر تبریز اظهار داشت: در حوزه زنان و خانواده کشور نیازمند یک بازتعریف و نگاه جدید با توجه ویژه به مسائل نوپدید اجتماعی هستیم.

وی با بیان اینکه حتی نقش مدیریتی بانوان هم نیازمند بازتعریف ویژه است، گفت: اگر بخواهیم کنشگری حوزه‌های مختلف را به بانوان بسپاریم، موفقیت‌های زیادی به دست می‌آید. البته باید این گفتمان را جاری و ساری کنیم که زنانی که در لایه‌های مختلف حضور دارند، می‌توانند تاثیرگذار باشند.

کوهی با بیان اینکه بانوان کشورهای دیگر، زنان کشور ما را الگوی خود می‌دانند، افزود: البته فرصت تعریف این الگوها به وجود نیامده است. گاه در تفاوت سلیقه‌ها نتوانسته‌ایم خودمان هم خوب میدان‌داری کنیم که این اشکال نیز باید رفع شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به بالا بودن تجمع بحث‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حوزه‌های شهرداری تصریح کرد: با این وجود، بی‌توجهی‌های زیادی هم وجود دارد، چرا که اغلب حوزه‌های عمرانی و افتصادی نسبت به حوزههای فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: متاسفانه زنجیره انتقال صحیحی از مفاهیم حوزه بانوان شکل نگرفته و شاید بتوان علت این عدم شکلگیری را خود بانوان دانست که باید در این حوزه نیز شاهد برنامه‌های موثرتری باشیم.

کوهی با اشاره به ضرورت بازتعریف مصادیق موفقیت بانوان یادآور شد: بانویی که امروز توانسته حتی در حوزه خانواده و در نقش همسری و مادری به بهترین شکل وظیفه خود را انجام دهد، الگو است.

وی بیان داشت: بانوانی که در مجلس و شورای اسلامی شهرها فعال هستند، باید قوانینی را در حوزه‌های بانوان به پیش ببرند که با مسائل کف جامعه در بخش بانوان مرتبط باشد.

گفتنی است، سومین نشست بانوان عضو شورای اسلامی شهرها، مدیران و مشاوران شهرداران کلان‌شهرهای کشور  به میزبانی شهرداری تبریز، شورای اسلامی شهر تبریز و مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول