اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح شهر «آرقاداغ» در ترکمنستان

مراسم افتتاحیه اولین فاز شهر آرقاداغ با حضور رئیس جمهورترکمنستان و مهمانان خارجی برگزار شد.

افتتاح شهر «آرقاداغ» در ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان طی مراسمی اولین فاز شهر هوشمند آرقاداغ را افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار داد.

وی ضمن سخنانی در این مراسم خطاب به هموطنان و نمایندگان کشورهای خارجی خاطرنشان کرد: آرقاداغ به نمادی از عصر جدید مردم ترکمن – عصر قدرت و شادی، تبدیل شده است.

شرکت‌کنندگان در این مراسم از امکانات شهر هوشمند آرقاداغ دیدن و سپس از طریق وسایل حمل و نقل سازگار با محیط زیست به میدان اصلی شهر رفتند که در آن بنای یادبود «آرقاداغ» افتتاح و یک رژه تئاتری با آهنگ‌های موسیقی که از تاریخچه شکل‌گیری دولت ترکمن می‌گفت، برگزار شد.

پس از آن مراسم افتتاحیه تاسیسات اجتماعی و  اداری برگزار شد.

شایان ذکر است که مساحت این شهر بیش از یک هزار هکتار است. ساخت شهر آرقاداغ در دو مرحله انجام می شود. فاز اول ساخت آن به پایان رسیده است.

در چارچوب مرحله اول ساخت این شهر 336 ساختمان مدرن شامل ساختمان‌های مسکونی دو و چند طبقه، امکانات عمومی، آموزشی، پزشکی و فرهنگی، ورزشی و سیستم‌های مهندسی ساخته شده‌اند.

نام این شهر جدید در ترکمنستان همسان با عنوان «قربانقلی بردی‌‌محمداف» رهبر ملی و رئیس شورای مصلحت خلق  ترکمنستان یعنی «آرقاداغ» است.

این اصطلاح به صورت رسمی فقط در رابطه با رهبر ملی ترکمنستان هم از سوی شهروندان و هم توسط مقامات و رسانه‌های دولتی این کشور استفاده می‌شود.

ساخت شهر آرقاداغ به ابتکار «قربانقلی بردی محمداف» رهبر ملی و رئیس شورای مسلصحت خلق انجام شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول