اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کاهش تعداد خارجیان شاغل در قزاقستان

طبق اعلام وزارت کار و حمایت اجتماعی قزاقستان، در مقایسه با ماه‌‎های گذشته تعداد خارجیان شاغل در این کشور کاهش یافته است.

کاهش تعداد خارجیان شاغل در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، تعداد اتباع خارجی که به طور قانونی در قزاقستان فعالیت می‌کنند، در ماه‌های اخیر اندکی کاهش یافته به طوری که تا اول ژوئن سال جاری 14 هزار و 286 تبعه خارجی مشغول به کار بودند.

بنا بر گزارش وزارت کار و حمایت اجتماعی قزاقستان، ۵۳۷ مجوز از دستگاه‌های اجرایی محلی در قزاقستان برای مشاغل مدیریتی،  ۲۷۱۳ مجوز برای رؤسای واحدهای ساختاری، ۶۴۵۸ برای متخصصان و ۸۰۳ برای کارگران ماهر صادر شده است.

۱۸۲۶ تبعه خارجی دیگر در قزاقستان با مشاغل فصلی کار می‌کنند.

اکنون در قزاقستان، ۱۷۷۷ کارفرما از نیروی کار خارجی استفاده می‌کنند. در عین حال، عمده کارمندان آنها (۹۶ درصد یا بیش از ۴۲۱.۸ هزار نفر) شهروندان قزاقستان هستند. اغلب، خارجی‌ها در ساخت و ساز (۵۳۸۶ نفر یا ۳۵ درصد)، کشاورزی، جنگلداری و شیلات (۱۸۳۵ یا ۱۰ درصد)، معدن (۱۴۰۱ یا ۱۰ درصد)، تولید (۱۰۰۷ یا ۷ درصد) کار می‌کنند.

اغلب کارگران خارجی از چین (۲۴ درصد)، ازبکستان (۱۳ درصد)، هند (۱۱ درصد)، ترکیه (۱۰ درصد) به قزاقستان مهاجرت می‌کنند. سهمیه جذب متخصصان خارجی در سال جاری میلادی ۲۲۲۶۰ نفر است که ۰.۲۴ درصد از کل نیروی کار در قزاقستان را تشکیل می‌دهد.

در مقایسه با ماه آوریل، تعداد خارجیانی که به صورت قانونی در قزاقستان کار می‌کنند، اندکی کاهش یافته است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول