اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نماینده مجلس: آیین های نکوداشت راه را برای الگوگیری جوانان هموار می کند

نماینده مردم بیرجند معتقد است نکوداشت‌ها در سطح شهرستانی، استانی و ملی برای معرفی مفاخر حوزه‌های مختلف باید انجام شود، چرا که با معرفی این افراد راه برای الگوگیری جوانان برای ورود به عرصه تولید هموار می شود.

نماینده مجلس: آیین های نکوداشت راه را برای الگوگیری جوانان هموار می کند

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی: سال‌ها قبل با همراهی معتمدان بیرجندی و ١٠٠ هزار تومان سرمایه‌گذاری در یکی از دوره‌های قرآنی آستین را برای ورود به صنعت بالا می زند.

حالا بعد از چهار دهه توانسته بر فراز قله‌های تولید و اشتغال‌زایی در این استان کمتر توسعه‌یافته کشور بایستاد حالا قرار است از او به‌عنوان چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی در سطح ملی قدردانی کنند.

حسین خسروی اسفزار، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار فارس گفت: حدود ٢۵ سال است که از زمان بهره‌برداری بزرگترین واحد صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی می‌گذرد و زحمات بسیاری در این مدت کشیده شده است.

به تعبیر وی، سید محمد حسین زینلی سرآغاز این تصمیم بزرگ و آینده‌ساز هم از یک دوره قرآنی و با ١٠٠ هزار تومان پولی که از این دوره جمع شد بود و اکنون به مرحله‌ای رسیده که نه‌تنها مایه افتخار خراسان جنوبی بلکه ایران‌زمین هم است.

به گفته وی برگزاری آیین نکوداشت بانیان، صنعت گران، هنرمندان، مشاهیر، مفاخر، بزرگان و... در هر حوزه‌ای که باشند آن هم در سطح ملی اقدامی فرهنگی برای میراث ماندگار آن خطه از ایران‌زمین به‌حساب می‌آید.

عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی این اقدام پسندیده را الگویی مناسبی برای آن‌هایی دانست که می‌خواهد وارد حوزه تولید شوند و گاهی سختی‌های این مسیر آن‌ها را از این که گام در این وادی بگذارند منصرف می‌کند اما الگوگیری از این افراد می تواند سختی های کار را به شیرینی بدل کند. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باید معرفی مفاخر و مشاهیر در عرصه‌های مختلف فقط منوط به سطح ملی باشد یا در سطوح پایین‌تر مانند استان و شهرستان‌ها هم انجام شود؟ هم گفت: در سطح ملی شناخت و آشنایی بیشتر از آن‌چهره اثرگذار حاصل می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز انگیزه بیشتری برای در طی کردن ادامه مسیر باشد و شناخت بین‌المللی نیز باشد.

وی ادامه داد: اما در همه شهرستان‌ها نیز سرآمدانی در حوزه‌های مختلف هستند که نیاز است به جامعه بیشتر معرفی شوند به همین دلیل هم نکوداشت‌ها در سطح شهرستانی، استانی و ملی برای معرفی مفاخر حوزه‌های مختلف باید انجام شود.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول