اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی و فاضلاب در گچساران

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: آزمایشگاه میکروبیولوژی و فاضلاب آبفا این شهرستان با بروزترین تجهیزات با اعتبار ۵ میلیارد ریال تکمیل،تجهیز و راه اندازی شده است.

راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی و فاضلاب در گچساران

محمود زارعی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گچساران تحت پوشش اداره آبفا قرار دارند.

وی بیان کرد: آب شرب روستایی گچساران از ۱۷ حلقه چاه آهکی و آبرفتی تامین می‌شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران تصریح کرد:اعتبارات آبفا این شهرستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۵۰ میلیارد ریال بوده که از این میزان ۳۳۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

زارعی عنوان کرد: از اعتبارات تخصیص یافته افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال در بخش فاضلاب و ۲۱۰ میلیارد ریال نیز در حوزه آب می‌باشد.

وی گفت: در سال گذشته ۲۰ پروژه درحوزه آب و فاضلاب گچساران تعریف شده است.

رئیس آب و فاضلاب گچساران با اشاره به فعال بودن ۵ پروژه از این طرح ها در حوزه آب این شهرستان خاطرنشان کرد: در بخش فاضلاب ۶ شرکت پیمانکاری در نقاط مختلف شهر در حال اجرای پروژه ها هستند که میانگین پیشرفت فیزیکی آن بالای ۵۰ درصد است.

زارعی بیان کرد:تصفیه خانه شهر دوگنبدان در قالب ۲ فاز پیش بینی شده است که فاز اول آن در فاصله ۳۰ کیلومتری و فاز دوم در فاصله ۷ کیلومتری شهر قرار دارد.

وی افزود: هدف از انجام این طرح جمع‌آوری و انتقال فاضلاب به منظور بهبود وضعیت زیست محیطی و تامین کود و آب اراضی کشاورزی است.

رئیس آب و فاضلاب گچساران با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این دو فاز، مُدول اول ۱۱۲ هزار نفر می‌باشد،ادامه داد: شبکه جمع آوری و انتقال آن بیش از ۱۰۰ کیلومتر است.

زارعی اضافه کرد: مناطق تحت پوشش فاضلاب اعم از ۵۰۰ دستگاه، رزمندگان، بخشی از محله سادات، خروجی فاضلاب منازل شرکت نفت و گاز گچساران، شهرک گلستان، شهرک بهارستان، شهرک هدایت و کوی جانبازان است.

وی با اشاره به تحهیز و راه اندازی آزمایشگاه میکروبیولوژی فاضلاب اداره آبفا گچساران گفت: آزمایشگاه میکروبیولوژی و فاضلاب اداره آبفا این شهرستان با بروزترین تجهیزات با اعتبار ۵ میلیارد ریال تکمیل و تجهیز شده است.

رئیس آب و فاضلاب گچساران اظهار کرد: به صورت روزانه با همکاری شبکه بهداشت از آب شرب روستایی و شهری جهت بهداشت و سلامت آب نمونه‌گیری های لازم انجام می شود.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول