اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| کرایه ماشین تا کربلا چند تومان؟

مخاطبان فارس من این‌بار به سراغ نرخ هزینه‌های خودرو در عراق برای سفر اربعین رفته‌اند و خواستار کاهش قیمت‌ها و نظارت بر آن شده‌اند.

فارس من| کرایه ماشین تا کربلا چند تومان؟

خبرگزاری فارس؛ فارس من: هرساله با نزدیک شدن به حرکت جهانی اربعین و شهادت امام حسین علیه‌السلام، عشاق اباعبدالله از نقاط دور و نزدیک کشور آماده برای سفر زیارتی می‌شوند. عده‌‌ای از این زائران در پویشی در فارس من خواستار «نظارت بر هزینه کرایه‌ ماشین در عراق برای زائران اربعین» شده‌اند.

سید خلیل مطهری سردبیر این پویش می‌گوید: «رانندگان عراقی در خصوص نرخ کرایه‌های مرزها به کربلا و نجف مصوبه‌ای ندارند و قیمت‌ها از زمین تا آسمان فرق می‌کند و هرکس قیمت دلخواه خود را می‌گوید.»

او که اربعین سال پیش برای اولین بار مشرف به زیارت شده بود درباره هزینه بالای کرایه‌ها می‌افزاید: «یکی از ویژگی‌های اربعین این است که افرادی به زیارت می‌روند که وسع مالی زیارت را در روزهای عادی سال ندارند. با وجود اینکه توصیه‌های فراوانی در خصوص زیارت اربعین از سوی امامان و بزرگان شده، اما متاسفانه خرج سفر در اربعین نیز زیاد است. هرچند، سال پیش برادران ما در کشور عراق با بهترین پذیرایی و امکانات خودشان از ما استقبال کردند، ولی از جهت حمل و نقل خودرویی وضعیت مناسبی از باب نرخ هزینه ها وجود ندارد. سال پیش حدود ۱ میلیون تومان هزینه کرایه ماشین فقط در کشور عراق دادم و خرج خودرو در کشور خودمان  یک مبحث جداگانه است.»

البته در اربعین سال ۱۴۰۱ کرایه خودروها در عراق مطابق جدول ذیل گزارش شده بود که تفاوت چندانی با سال‌های پیش از آن نداشت هرچند به دلیل کاهش ارزش ریال، هزینه بالایی را به زئران ایرانی تحمیل می‌کرد.

تعرفه نرخ کرایه خودروها در ایام زیارتی اربعین سال ۱۴۰۱

 

سردبیر پویش، دیگر مشکل زائران اربعین را کمبود خودرو در کشور عراق می‌داند: «گاهی ساعات زیادی با خیل عظیمی از زائران در زیر نور آفتاب سوزان منتظر خودرو بودیم و غالباً خودروها دارای سیستم سرمایشی نبودند.»

سید سجاد انوشه، معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور وعده داده که اربعین امسال در مرزهای مهران، خسروی، چذابه، شلمچه، باشماق، تمرچین و خاک عراق، بیش از ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای ایران و عراق آماده ارائه خدمات به زوار خواهند بود.

شماهم اگر موافق این موضوع هستید، پویش را اینجا امضا کنید. در صورتیکه تعداد حامیان پویش‌ به ۱۰۰۰ امضاء برسد پیگیری از ستاد اربعین در دستور کار فارس قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول