اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رکورد زنی مصرف آب و برق در خراسان جنوبی

مردم خراسان جنوبی به واسطه گرمای بی سابقه هوا طی هفته گذشته و این هفته در مصرف آب و برق رکورد جدیدی ثبت کردند.

رکورد زنی مصرف آب و برق در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ امسال در آستانه تابستان به واسطه گرمای بی سابقه طی هفته گذشته و این هفته در خراسان جنوبی مصرف آب و برق در این استان همانند گرمای هوا رکورد زد.

آن طور که مهدی دوستی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امروز به خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: مصرف آب هفته گذشته (۲۷ خرداد تا یکم تیر) در مقایسه با هفته قبل از آن (۲۰ تا ۲۶ خرداد) با توجه به افزایش گرمای هوا، در استان ۵ درصد افزایش یافت.

وی گفت: هفته گذشته دو میلیون و ۲۰ هزار و ۹۵۱ مترمکعب آب در مخازن استان تولید و مصرف شد که این رقم هفته قبل از آن یک میلیون و ۹۲۴ هزار و ۷۱۶ مترمکعب بود.

وی با بیان این که تولید و مصرف از مخازن آب استان سر به سر است و به اندازه تولید، مصرف هم انجام می‌شود، تاکید کرد: با این روند مخازن استان کاهش می‌یابد که نیازمند توجه ویژه در صرفه جویی و مدیریت مصرف آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: خطوط انتقال آب در استان ۵ هزار و ۳۹۱ کیلومتر و خطوط توزیع آب ۶ هزار و ۸۱۷ کیلومتر است.

به گفته دوستی هم اکنون ۳۵۲ حلقه چاه و ۳۶۷ ایستگاه پمپاژ در خراسان جنوبی وجود دارد.

وی تعداد مشترکان  خراسان جنوبی تا سال گذشته را ۳۶۰ هزار مشترک اعلام کرد.

رکورد زنی مصرف برق

مهدی دادگر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هم گفت: استان با رکورد زنی مصرف برق، به استقبال تابستان امسال رفت.

وی افزود: با توجه به افزایش شدید دمای هوا در روز‌های گذشته در استان، امسال رکورد اوج مصرف برق نسبت به سال گذشته، دو ماه زودتر رقم خورد به طوری که ۳۱ خرداد با ۱۰ درصد افزایش، رکورد اوج مصرف برق در خراسان جنوبی شکست.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مدیریت مصرف در قالب صنعتی، کشاورزی، اداری و راه اندازی مولدین دیزلی پیش بینی و درحال اجراست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان این که از مشترکان خانگی و تجاری تقاضای همکاری و همراهی در مصرف بهینه‌ی برق در روز‌های گرم سال را داریم  افزود: ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳، ساعات اوج مصرف است که نیازمند همکاری و صرفه جویی از سوی مردم هستیم.

به گفته دادگر علاوه بر مشترکان کم مصرف تمامی مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برقشان در ۴ ماهه‌ی گرم ِسال از خرداد تا شهریور نسبت به سال قبلشان کمتر باشد مشمول پاداش ۲۰ برابری می‌شوند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول