اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دستگیری سارقان 2 واحد تولیدی در آبیک

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک از دستگیری متهمان و سارقان دو واحد تولیدی در این شهرستان و توقیف موتورسیکلت های خریداری شده به صورت مزایده ای خبر داد.

دستگیری سارقان 2 واحد تولیدی در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سرهنگ بهروز لامعی در نشست خبری با خبرنگاران و مدیران کانال‌های فضای مجازی شهرستان آبیک که ظهر امروز در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد، نزاع و درگیری فردی و خانوادگی را نخستین جرم ثبت شده در انتظامی ذکر کرد و گفت: تصادفات، سرقت، اختلافات خانوادگی، مواد مخدر و اختلافات ملکی به ترتیب بیشترین جرایم شهرستان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال توسط کارشناسان انتظامی ۷۶ درصد از پرونده ها منجر به حل و فصل شده است، افزود: این میزان صلح و سازش در کاهش پرونده ها و برقراری صلح و آشتی میان اصحاب دعوی تاثیر بسزایی داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک با اشاره به واصل شدن گزارش وقوع سرقت در دو شرکت تولیدی در این شهرستان بیان کرد: در یکی از شرکت ها که در حوزه ریسندگی و بافندگی بود، ۳۱۰ قطعه از قطعات ریسندگی و 9800 سوزن دستگاه ریسندگی این واحد تولیدی به سرقت رفته بود؛ شرکتی که باید افتتاح می شد و ۴۰۰ نفر مشغول به کار می‌شدند.

لامعی افزود: این پرونده سرقت در دستور کار انتظامی شهرستان آبیک قرار گرفت و کارآگاهان انتظامی به این شرکت اعزام و با تحقیقات میدانی و اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق شدند و یک سارق هم تحت تعقیب قرار دارد که ارزش قطعات این شرکت ۱۱ میلیارد تومان بود که بخش قابل توجهی از قطعات کشف شده و به صاحب شرکت تحویل شده است.

وی ادامه داد: در یک شرکت تولیدی دیگری نیز مسئولین امر  مدعی شدند که ۳۱ محموله به وزن تقریبی ۸۰۰ تن از مواد اولیه خریداری شده وارد شرکت نشده که با بررسی و تحقیقات پلیسی مشخص شد با تبانی چند نفر مواد اولیه خریداری شده به مکان دیگری انتقال و به فروش رسیده است که برای متهمین، پرونده قضایی تشکیل و اقدامات پلیس ادامه دارد. 

لامعی اذعان کرد: اقدامات پلیسی فوق در راستای تحقق شعار سال « مهار تورم، رشد تولید» صورت گرفته و این انتظامی با جدیت پیگیر رفع نیازهای پلیسی مردم عزیز و مدیران  صنایع خواهد بود.

مردم برای فوریت ها با 110 تماس بگیرند

این مسئول انتظامی تصریح کرد: لازم است مردم برای فوریت ها و موضوعات مهمه با ۱۱۰ تماس بگیرند و برای موارد غیر فوریتی می توانند به کلانتری مراجعه کنند که باید گفت با مراجعه به کلانتری راحت تر  از خدمات تخصصی و با کیفیت تر پلیس بهره مند و با طرح درخواست خود نیازمندی های پلیسی خود را دریافت کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک با اشاره به دستگیری یکی از سارقان طلافروشی با عملیات پیچیده و در شرایط سخت اذعان کرد: پس از دستگیری تمام سارقین طلا فروشی، بازسازی صحنه سرقت در محل انجام می شود و مردم در جریان این اقدام مهم قرار می گیرند.

لامعی افزود: در راستای ساماندهی وسایط نقلیه موتوری با موتورسیکلت هایی که به صورت مزایده ای خریداری شده  و امکان دریافت بیمه و پلاک برای آنها وجود ندارد، برخورد و توقیف خواهند شد.

وی ادامه داد: حق مردم برای پلیس محفوظ است اما نیاز است که مردم هم به تکالیف خود عمل کنند و هشدارهای انتظامی را جدی بگیرند و در پیشگیری از سرقت و جرایم مختلف با پلیس همراهی و تعامل لازم را داشته باشند. 

این مسئول انتظامی با اشاره به نیاز شهرستان آبیک به دوربین های پلاک خوان، بر به روزرسانی دوربین‌های واحدهای صنفی و اطمینان کسبه از سالم و آماده به کار بودن آنها و هم دقت در پوشانی دوربین های واحدهای صنفی در هنگام نصب تاکید و تصریح کرد: در پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی همه دستگاه‌های متولی باید پای کار باشند و در غنی سازی اوقات فراغت لازم است دستگاه های فرهنگی برای کودکان، نوجوانان و جوانان اقدام جهادی انجام دهند و برنامه‌های مثمر ثمری را پیش بینی و در طول سال اجرایی نمایند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک با اشاره به سرقت محصولات کشاورزی در سالهای گذشته توضیح داد: از کشاورزان درخواست می‌شود از ظرفیت باربری ها و رانندگان کامیونی که آشنا هستند و به آنها اعتماد دارند برای جابجایی محصولات کشاورزی خود استفاده کنند و اجازه ندهند که فرصت طلب‌ها زحمت یکساله آنها را به سرقت ببرند و لازم است کشاورزان تا برداشت کامل محصولات در پیشگیری از حریق در اراضی کشاورزی دقت لازم را داشته باشند و سرکشی های مستمر از اراضی کشاورزی را مد نظر قرار داده تا حریقی رخ ندهد.

لامعی گفت: مردم شهرستان آبیک می توانند در صورت داشتن پیشنهاد، نظر، انتقاد و تقدیر از پلیس با تماس با سامانه ۱۹۷ موارد اعلامی را مطرح و پاسخ لازم را دریافت  کنند. 

وی با اشاره به اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان آبیک ادامه داد: با اجرای این طرح در محلات مختلف شهرستان آبیک از حوزه کلانتری گرفته تا روستای استحفاظی  شهرستان، مطالبات به حق مردم در حوزه انتظامی بررسی و پیگیری شده و ضمن آشنایی با دغدغه‌ها و مشکلات مردم برای رفع مشکلات انتظامی آنها اقدام لازم انجام می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول