اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

فعالیت ۵۰۰ زندانی در کارگاه‌های زندان ساوه

رییس دادگستری شهرستان ساوه از فعالیت ۵۰۰ نفر از زندانیان شهر ساوه در کارگاه های اشتغال خبر داد.

فعالیت ۵۰۰ زندانی در کارگاه‌های زندان ساوه

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، ابوالحسن شریفی ظهر امروز در جریان بازدید جمعی از قضات از زندان ساوه در جمع خبرنگاران گفت : رسیدگی به وضعیت زندانیان در بند توسط قضات ، دادستان و رییس دادگستری امری متداول است که پس از بررسی درخواست زندانیان برای رسیدگی به وضعیت آنان بازدید های این چنینی انجام میگردد.

وی با اشاره به آزادی ۳ زندانی جرائم غیر عمد همزمان با هفته قوه قضاییه گفت : از ابتدای سال‌جاری ۱۱ تن از زندانیان حرائم غیر عمد با کمک های انجام شده به آغوش خانواده خود بازگشتند و ۲۸ تن دیگر در لیست آزادی های بعدی هستند .

وی افزود : این تعداد زندانی با پرداخت ۱۴۰ میلیارد ریال جریمه از محل کمک های خیرین و کمک های ستاد دیه و همچنین آورده مددجویان از بند زندان رها شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند .

رییس دادگستری ساوه خاطرنشان کرد : ۲۸ زندانی دیگری که در بیست انتظار قرار دارند دارای پرونده های چون مهریه و نفقه ، چک ، سفته ، دیه و از این دست هستنند که به دلیل عدم توان تامین در حال گذراندن دوران محکومیتش خود می‌باشند که برای آزادی نیاز به حمایت خیرین نیک اندیش دارند .

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کارگاه های اشتغال در زندان ساوه گفت : در حال حاضر ۵۰۰ نفر از زندانیان ساوه در کارگاه های فعال واحد‌های صنعتی در رشته های فرش دستباف ، مونتاژ قطعات الکترونیکی و خیاطی با دریافت آموزش های لازم از سوی کارشناسان و اخذ مدرک پایان دوره به فعالیت مشغول هستند .

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت های مهم این نهاد در دوران تعالی قوه قضاییه بازپروری و اصلاح زندانیان است که در این راستا برای ۲۵ مددجو بالغ بر ۳ میلیارد تومان تسهیلات جهت راه اندازی کسب و کار اختصاص یافته است .

وی گفت: این مددجویان پس از اتمام دوران حبس و با دریافت این تسهیلات با دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح مشغول به فعالیت و کسب رزق حلال شده اند و برخی نیز بصورت رای باز در برخی واحد‌های تولیدی یا خدماتی مشغول به کار می‌باشند .

شریفی با بیان اینکه برخی زندانیان نیز در مجتمع کشت و صنعت کوثر فعالیت میکنند اضافه کرد : با تعامل انجام شده برخی سرمایه گذاران و انجمن حمایت از زندانیان حدود ۱۴۰ نفر نیز در برخی واحد‌های صنعتی مشغول به کار می‌باشند .

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز در جریان این بازدید گفت : بازدید قضات دادگاه ها و دادسراها از زندان بر اساس آیین نامه شورای طبقه بندی به صورت مستم برای بررسی زندانیان تحت قرار در حال انجام است تا در صورت نیاز تصمیمات جدیدی برای آنان گرفته شود .

محمود رضا سازنده افزود : گرفتن هرگونه تصمیم قضایی. ر این بازدید ها نیاز به بررسی شرایط دقیق زندانی و لزوم برخورداری آنان از تخفیق مجازات میباشد که رویکرد دستگاه قضا نیز حبس زدایی پ کاهش جمعیت کیفری است .

به گفته است مقام قضایی پیگیری مشکلات مددجویان و اطلاع از نحوه اجرای محکومیت ها و برنامه های اصلاحی و تربیتی و همچنین کوتاه شدن پروسه رسیدگی به درخواست های زندانیان بخشی از اهداف این بازدید است.

گفتنی است دادستان و رییس دادگستری شهرستان ساوه ضمن بازدید از بخش های مختلف زندان، حکم آزادی سه تن از زندانیان جرایم غیر عمد را همزمان با هفته قوه قضاییه به آنها تقدیم کردند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول