اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

خدمات در مجموعه قضایی باید منجر به رضایتمندی مردم شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه سند تحول قوه قضائیه دارای ۲ چشم‌انداز مهم رضایتمندی و اقامه عدل است، گفت: چنانچه ارائه خدمات منجر به تحقق این ۲ مهم نشود، باید دنبال اشکال گشت و آن را پیدا کرد.

خدمات در مجموعه قضایی باید منجر به رضایتمندی مردم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در جمع کارکنان دستگاه قضایی لرستان، ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: نام قوه قضائیه به گونه‌ای یادآور نام شهید بهشتی است، عالمی که ضمن آگاه بودن به زمان خود، از قوت فکر و اندیشه و عزم و اراده مستحکم برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت قوه قضائیه در اقامه عدل بوده و عدالت موجب حیات طیبه انسانی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، اقامه عدالت را از نشانه‌های ایمان دانست و افزود: به این ترتیب هرگونه بی‌عدالتی ناشی از ضعف ایمان است.

شاهرخی با بیان اینکه سند تحول قوه قضائیه دارای ۲ چشم‌انداز مهم رضایتمندی و اقامه عدل است، افزود: چنانچه ارائه خدمات منجر به تحقق این ۲ مهم نشود، باید دنبال اشکال گشت و آن را پیدا کرد.

وی بر احقاق حقوق عامه تاکید و تصریح کرد: احقاق حقوق عامه فرصتی است که برای دستگاه قضایی فراهم شده و باید بر تحقق آن اهتمام داشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم از طریق شناسایی عوامل ایجادکننده جرم بسیار حائز اهمیت است، چرا که مطالعه و برنامه‌ریزی دقیق و اجرای آن می‌تواند در سلامت جامعه بسیار موثر باشد.

شاهرخی با تاکید بر اینکه احکام صادره باید بازدارنده باشد، افزود: در جرائم غیراخلاقی احکام بدون اطاله دارسی و بازدارنده باشد.

وی، جذب بدون ضابطه در ادارات استان را یک بیماری کهنه دانست و گفت: این کار موجب شده که خدمات کمی و کیفی سازمان‌های مربوطه تحت شعاع قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول