اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

مادر شهید قربان خانی از ماجرای خطبه عقد دخترش توسط رهبر انقلاب می‌گوید

مادر شهید مجید قربان خانی گفت: خدمت حضرت آقا رسیدیم. وقتی نوبت به صحبت کردن من رسید، ناخودآگاه یاد مجید و اینکه قرار بود داماد شود افتادم. همین شد که به دخترم و اینکه نزدیک به ازدواجش است اشاره کردم و حضرت آقا با اشتیاق برای خواندن خطبه عقد موافقت کردند.

مادر شهید قربان خانی از ماجرای خطبه عقد دخترش توسط رهبر انقلاب  می‌گوید

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، فاطمه ترکاشوند، مادر شهید مجید قربان خانی،در استودیوی سلام تهران حضور پیدا کرد و از رشادت و دلیری فرزند شهید خود سخن گفت.

ترکاشوند گفت: دو سه روز قبل از ازدواج دخترم، از لحاظ روحی وضعیت بدی داشتم و بی قرار مجید شده بودم. از بیت رهبری با من تماس گرفتند و قرار ملاقات من با حضرت آقا را هماهنگ کردند. در آن زمان هیچ برنامه‌ای بر خواندن خطبه عقد نبود. 

وی افزود: روز ملاقات فرا رسید و در حضور خانواده‌های شهدای دیگر، خدمت حضرت آقا رسیدیم. همسرم این پیشنهاد را داد که از مجید صحبت نکنیم و بیشتر از این موجب ناراحتی حضرت آقا نشویم. وقتی نوبت به صحبت کردن من رسید، ناخودآگاه یاد مجید و اینکه قرار بود داماد شود افتادم. همین شد که به دخترم و اینکه نزدیک به ازدواجش است اشاره کردم و حضرت آقا با اشتیاق برای خواندن خطبه عقد موافقت کردند. 

ترکاشوند اظهار داشت: دخترم همیشه دوست داشت که ۶۹ سکه مهریه‌اش به نیابت از ابجد حضرت زینب (س) که اتفاقا سال تولد مجید هم هست، باشد. حضرت آقا در نهایت با خواندن ۱۴ سکه، به این ازدواج رسمیت بخشیدند. 

وی همچنین گفت: در این جریان همسرم از حضرت آقا خواست که به من بگویند روسری سیاهم را بعد از گذشت ۸ سال از شهادت مجید عوض کنم. همین شد که ایشان از من خواستند که از عزا در بیایم و لباس رنگی بپوشم. ایشان گفتند که مقام بالای شهدا و فداکاری‌های دلاورانه‌شان باید اتفاقا موجب شادی ما باشد. 

ترکاشوند اظهار کرد: مجید شخصیت بسیار بخشنده‌ای داشت. به خانواده، دوست و آشنا وابستگی زیادی داشت و برای آنها احترام زیادی قائل بود. او در زمان رفتن به سوریه هیچ چیزی را با خود نبرد و همه اموالش را تا حد امکان به کسانی که نیازمند بودند بخشید. 

وی افزود: یکی از آرزوهای همیشگی من این بود که مجید را در لباس دامادی ببینم. همیشه می‌گفتم خانمی که همسر او شود، بسیار خوشبخت خواهد شد. هیچگاه فکرش را هم نمی‌کردم که آنقدر زود او را از دست بدهم. 

ترکاشوند اظهار داشت: من همواره برای مجید دعا می‌کردم تا عاقبت بخیر شود. واضح است که هیچ عاقبت بخیری بالاتر از شهادت وجود ندارد و به همین دلیل می‌توان گفت که دعاهای من نتیجه بخش بوده است و فرزندم در نهایت به سعادتمندی تمام رسیده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول