اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 13.5 درصدی صادرات گاز ترکمنستان به چین

ترکمنستان در ماه های ژانویه تا می امسال بیش از 4 میلیارد دلار گاز به چین عرضه کرده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 13.5 درصد بیشتر است.

افزایش 13.5 درصدی صادرات گاز ترکمنستان به چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ترکمنستان در ماه های ژانویه تا می امسال به چین 4.25 میلیارد دلار گاز طبیعی عرضه کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.5 درصد بیشتر است.

خدمات گمرک چین با اعلام این مطلب گفت: ترکمنستان همچنان بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی به این کشور از طریق خط لوله گاز است.

بر اساس این گزارش، بعد از ترکمنستان روسیه قرار گرفته است و مبلغ گاز طبیعی صادر شده این کشور به چین طی این مدت 2.81 میلیارد دلار بوده که نیز افزایش 2.12 درصدی داشته است.

میانمار با 630.53 میلیون دلاری (افزایش 23.1 درصدی)، قزاقستان 300.13 میلیون دلاری (کاهش 25.4 درصدی) و ازبکستان 118.63 میلیون دلاری (کاهش 60.71 درصدی) در موقعیت های بعدی قرار گرفته اند.

حجم فیزیکی واردات گاز طبیعی در سامانه آنلاین خدمات گمرک چین درج نشده است.

ازبکستان در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تقاضا در بازار داخلی، فروش گاز طبیعی به خارج از کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده و واردات این نوع سوخت را افزایش می‌دهد.

قزاقستان نیز  به دلیل مشابهی از جمله رشد تقاضای داخلی صادرات گاز خود را کاهش داده است. همچنین این امر که بسیاری از بنگاه های بزرگ صنعتی این کشور ترجیح می‌دهند به جای زغال سنگ از گاز استفاده کنند، از دلایل دیگر کاهش صادرات گاز توسط این کشور به خارج است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول