اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شفق نیوز: حکم توقیف اموال مصطفی الکاظمی صادر شده است

منابع رسانه‌ای در عراق از حکم دادگاهی در این کشور برای توقیف اموال «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر سابق خبر دادند.

شفق نیوز: حکم توقیف اموال مصطفی الکاظمی صادر شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع مطلع عراقی به وبگاه شفق نیوز گفت که دادگاهی در عراق حکم توقیف اموال «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر سابق این کشور را به دلیل فساد مالی صادر کرده است.

به گفته این منبع، این دستور قضایی برای توقیف اموال منقول و غیرمنقول الکاظمی به اتهام تحصیل مال نامشروع صادر شده است.

این منبع مطلع همچنین گفت که تحقیقات قضایی ادامه دارد و تا این لحظه هیچ رأیی برای بازداشت یا ممنوع‌الخروجی الکاظمی صادر نشده است.

حکم توقیف اموال نخست‌وزیر سابق عراق در شرایطی است که در ماههای گذشته چندین بار نام در ارتباط با محاکم قضایی در رسانه‌ها برده شده است، در این راستا رسانه‌های عراقی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت با انتشار سندی خبر دادند که دادستانی کل این کشور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر پیشین عراق را برای بازجویی در پرونده شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق احضار کرده است.

یک روز پیش از این حکم، دفتر حسین مونس نماینده پارلمان عراق، متن نامه‌ای را منتشر کرد که در آن از دادستانی کل عراق خواسته شده بود تا مصطفی الکاظمی را به جرم سهل‌انگاری در ماجرای ترور شهید سپهپاد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مورد بازجویی قرار دهد. الکاظمی در زمان وقوع این جنایت ریاست سازمان اطلاعات عراق را بر عهده داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول