اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

توضیحات رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص منطقه «فیانی»

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص موضوع اراضی اختلافی در منطقه «فیانی» طرقبه و شاندیز گفت: افرادی که خود را مالک می دانند و به اسناد این منطقه معترض هستند، باید در دادگاه حقوقی موضوع را پیگیری کنند.

توضیحات رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص منطقه «فیانی»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی صادقی، ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۳۶ واحد قضایی در سطح استان خراسان رضوی و ۱۴ مجتمع قضایی در مشهد وجود دارد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون پرونده وارد شعب‌دادگاه‌ها شده و همین مقدار نیز پرونده مختومه و رای صادر شده است. پنجاه درصد پرونده‌ها و توان‌مان در مرکز استان و مابقی آن در سطح شهرستان‌ها است.

پیگیر مسئله روستای فیانی هستیم

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ماجرای فیانی، گفت: جلسه‌ای با تعدادی از نمایندگان مجلس در این خصوص برگزار کردیم. بیش از هزار مورد در استان دادخواست ابطال ماده ۱۴۸ و ۱۴۹ داشته‌ایم. افرادی سند گرفته‌اند و نمی‌گوییم جرمی مرتکب شده‌اند منتهی افرادی که خود را مالک می‌دانند حق‌شان است که به دادگاه بروند و ابطال آن را از دادگاه صالحه بخواهند و تنها رفاه دادگستری نیست که به این اسناد معترض هستند. قوه قضاییه به نمایندگی از دولت باید اراضی را حفظ کند.

صادقی تصریح کرد: اصحاب رسانه باید به آرامش جامعه کمک کنند، زمین اختلافی در اختیار هیچ نهاد و فردی نیست و منتظریم رای نهایی صادر شود.

انتقال زندان مشهد با مشکل اعتباری مواجه است

صادقی در ادامه در خصوص ترک فعل مدیران و انتقال زندان مشهد، اظهار کرد: انتقال زندان مشهد مطالبه مردمی است اما مشکل این طرح کمبود اعتبار است و انتقال زندان مشهد اعتبار چندهزار میلیاردی می خواهد.

وی افزود: طبق قانون، کاربری زمین زندان مرکزی مشهد باید به بالاترین نوع خود تبدیل شود که با این اقدام قیمت آن حدود ۶ هزار میلیارد تومان می شود و پس از این تغییر کاربری می توان با مذاکره با بخش خصوصی زمینه انتقال زندان مرکزی و ساخت زندان جدید را فراهم کرد.

آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت پرونده «پدیده شاندیز»، بیان کرد: در جریان این پرونده تمام تلاش دستگاه قضایی، حفاظت از اموال مجموعه پدیده بود و شرکت در مسیر اقدامات قانونی قرار گرفت و وارد فرابورس شد.

صادقی افزود: دیگر قرار نیست ما به عنوان مرجع قضایی و حتی استانداری به عنوان مرجع حکومتی در روند اقدامات این شرکت دخالت کنند. با اصرار مکرر هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پدیده برای کمک به پیشبرد اقدامات شرکت، محسن پهلوان محکوم ردیف اول پرونده با ارفاق در اختیار شرکت است و فعلا این درخواست هیات مدیره و مدیر عامل را محترم شمرده ایم.

وی تاکید کرد: هنگامی که به جمع‌بندی برسیم که باید آقای پهلوان برای ادامه اجرای حکم به زندان برگردد، حکم اجرا می شود.

پرونده شهردار سابق مشهد در حال بررسی است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص پرونده برخی مدیران شهری و استانی گفت: برای پرونده مدیرعامل سابق هلال احمر خراسان رضوی کیفرخواست صادر شده است، پرونده شهردار قبلی مشهد نیز در دادگاه تجدید نظر بررسی شده و دارای نواقصی است که باید توسط دادگاه بدوی رفع شود.

تعیین تکلیف وضعیت چهل بازه

صادقی درباره موضوع چهل بازه نیز گفت: چهل بازه تبدیل به رودپارک شده و فضای مناسبی ایجاد شده است.

وی افزود: اراضی چهل بازه مشهد از محدوده پل شهید ستاری به سمت شرق نقطه اختلافی بین سهامداران و تعاونی هایی است که مدعی هستند اراضی را از فردی به نام عبدالمجید محمدیان خریداری کرده اند اما اموال این شخص به نفع ستاد اجرایی بنیاد شهید مصادره شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: دادگاه اصل ۴٩ قانون اساسی تهران برای این پرونده رای صادر کرده که این رای دارای ابهام است و اسناد دولت در خصوص مالکیت بستر رودخانه به نفع بنیاد شهید مصادره شده که محل اختلاف است از طرفی دولت مدعی است بستر رودخانه اموال عمومی و در مالکیت دولت است که این اختلاف باید حل شود.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول