اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

بانویی که فرزندآوری را در روضه‌های خانگی تبلیغ می‌کند+عکس

خانم احمدی بانوی مسجدی محله عسکریه پردیسان قم است که با کمک بانوان محله، ترغیب و تشویق زنان فرزندآوری و ازدواج را در بستر روضه‌های خانگی و باشگاه‌ ورزشی دنبال می کند. او با کمک گروه خاکریز امنیت توانسته مبلغ هم تربیت کند.

بانویی که فرزندآوری را در روضه‌های خانگی تبلیغ می‌کند+عکس

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، سیده نیره احمدی همسر حجت‌الاسلام عبدالله استوار از شهرک پردیسان شهر قم است.  احمدی در کنار همسرش و با مشارکت و همراهی و همفکری دیگر بانوان مسجد و محله نقش‌آفرینی می‌کند.

برگزاری دوره آموزشی فرزندآوری در مسجد

مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام که مسجدی فعال و پویا است و برنامه‌های گوناگون برای اقشار مختلف در آن برگزار می‌شود. این بانو هم با محوریت این مسجد، در بین خانواده‌های طلاب فعالیت دارد و تاکنون در بسیاری از زمینه‌ها ورود کرده و در عرصه جوانی جمعیت به صورت ویژه شروع به کار کرده‌ است. او می‌گوید: «برای اولین‌بار در سال ۹۸ با کمک مجمع فعالان ملی جمعیت و مجموعه خاتم الانبیاء (ص) دوره آموزشی افزایش جمعیت، خانواده و فرزندآوری پذیرای علاقه‌مندان به این حوزه بوده است. دوره‌ای که نه تنها در این مسجد و شهر قم بلکه در کشور هم برای اولین‌بار اجرا شد و نزدیک به ۶۰ نفر از عموم افراد در آن شرکت کردند.»

تبلیغ و ترویج فرزندآوری در مجالس خانگی

این تنها دوره در زمینه فرزندآوری و افزایش جمعیت در این مسجد نبود، دوره‌های بعدی نیز با هدف تربیت و تقویت قشر طلاب و خانواده‌های آن‌ها توسط این بانوی فعال در محله اجرا شد. به واسطه این اقدام، گروهی تبلیغی در مسجد تشکیل شدند و در زمینه افزایش جمعیت با محوریت مجالس و روضه‌های خانگی به تبلیغ و ترویج پرداختند. احمدی می‌گوید: «ترغیب و تشویق بانوان محله تنها با حضور در مجالس و روضه‌های خانگی کافی نبود و ما با ایجاد فضایی با نشاط و ورزشی بین مادران و بانوان محله در باشگاه، توانستیم به صورت ویژه‌ای آن‌ها را ترغیب و تشویق به فرزندآوری کنیم. در این کلاس‌ها به بانوانی که در آستانه مادر شدن و  آمادگی برای بارداری بودند، تخفیف ویژه‌ای اختصاص داده می‌شد.»

تهیه ۲۰ سری جهیزیه برای دختران

او علاوه بر این در زمینه‌های گوناگون دیگری نیز به فعالیت پرداخته است و توانسته با همکاری گروه جهادی حاج قاسم کارهایی از قبیل تهیه جهیزیه که از آن طریق به جوانان در شرف ازدواج که به هر دلیلی آغاز زندگی‌شان با مشکل روبه رو بود، کمک کند. او می‌گوید: «نزدیک به ۲۰ سری جهیزیه که متشکل از کالاهای اساسی و ملزوم زندگی بود به دست زوج‌های جوان رساندیم. الحمدلله خیران بسیاری برای کمک رسانی به نیازمندان پای کار آمده‌اند. گروه جهادی حاج قاسم با مدیریت خانم پولادوند، ظرفیت خیلی خوبی در محله ایحاد کرده است که با کمک خیرین و مشارکت اهالی از این طریق توانستیم کمک‌های مومنانه و .... به نیازمندان داشته باشیم.»

کمک به توسعه هیأت بانوان در هر مجتمع مسکونی

این محله دارای ۱۸ مجتمع مسکونی است و آن‌ها با کمک رابطین فرهنگی در مجتمع‌های این محله، توانستند اقدامات خوبی را به انجام رسانند. فعالیت‌هایی در عرصه‌های عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، کودک و نوجوان، حلقه‌های صالحین با پذیرش کودکان از ۶ سال تا بزرگسال در کارنامه این بانوان فعال وجود دارد. علاوه بر این، مجتمع ها با تشکیل دادن هیأت های دختران و پسران و اجرای برنامه‌های فرهنگی-تربیتی از این طریق، توانسته‌اند اثرات و نتایج خوبی را به دست آوردند و این امر باعث شده محله به سمت محله تراز اسلامی سوق داده شود.

به کارگیری بانوان کارآفرین در محله و ایجاد بازارچه اقتصاد مقاومتی در حسینیه مسجد به صورت ماهیانه، یکی دیگر از برنامه‌های این بانوان فعال مسجدی است. با این بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی که به کمک واحد سازندگی پایگاه بسیج و گروه جهادی حوزه برگزار می‌شود، بانوان کارآفرین و سرپرست خانواده که عضو صندوق قرض الحسنه هم هستند؛ هم فرصت عرضه محصول خود را دارند و هم با هزینه اندکی در این بازارچه کارهای فرهنگی خوبی انجام می‌گیرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول