اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس دولت امارات و دعوت از رئیسی برای سفر به ابوظبی

رئیس دولت امارات عربی متحده در دیدار امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی برای سفر به ایران، از آیت‌الله رئیسی برای سفر به این کشور دعوت کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس دولت امارات و دعوت از رئیسی برای سفر به ابوظبی

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به ابوظبی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چهارمین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس در ابوظبی حضور دارد، امروز (پنجشنبه) اول تیر ماه با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات عربی متحده دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، موضوعات مختلف روابط دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

طرفین ضمن ابراز خرسندی از روند گسترش روابط دو کشور، در خصوص هماهنگی، برنامه‌ریزی و اقدام مشترک برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه بویژه در زمینه تجاری و اقتصادی توافق نظر داشتند.

دو طرف همچنین نسبت به بکارگیری ابتکاراتی برای تقویت همکاری منطقه‌ای در چارچوب منافع مشترک کشورها و ملت‌های منطقه اتفاق نظر داشتند.

در این دیدار برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار مراتب دعوت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور از رئیس دولت امارات به منظور سفر به ایران را به وی ابلاغ کرد و شیخ محمد بن زاید نیز ضمن تشکر و استقبال از این دعوت و اعلام آمادگی برای سفر به ایران، متقابلا از رئیس جمهور ایران برای سفر به امارات عربی متحده دعوت کرد.

به گزارش فارس، این نخستین سفر دوجانبه امیرعبداللهیان به ابوظبی پس از تصدی این سمت است. امیرعبداللهیان در سفر سال گذشته برای شرکت در مراسم درگذشت رئیس فقید امارات با محمد بن زاید آل نهیان دیدار کرده بود.حسین امیرعبداللهیان اردیبهشت ۱۴۰۱ برای شرکت در مراسم یادبود رئیس فقید امارات سفری کوتاه به این کشور داشت.وزیر امور خارجه پس از این سفر در توئیتی نوشت که صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این سفری به قطر، عمان و کویت داشت و با مقامات این کشورها ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول