اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضعف ایمان و ایجاد ناامیدی هدف دشمن است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام هجمه های دشمن تحریم، تجزیه و حجاب است و همه این ها زمانی می تواند برای دشمن کارآمد و موثر باشد که ایمان ضعیف شود و از بین برود .

ضعف ایمان و ایجاد ناامیدی هدف دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید محمود هاشمی در دومین روز از نهمین اجلاس بسیج اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی کشور که صبح امروز در مشهد برگزار شد، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در سال ۱۴۰۲ برنامه های ما باید بر پایه دوگانه ایمان و امید عملیاتی و اجرایی شود، اظهار کرد:  تمام هجمه های دشمن تحریم، تجزیه و حجاب است و همه این ها زمانی می تواند برای دشمن کارآمد و موثر باشد که ایمان ضعیف شود و از بین برود .

وی ایمان و امید را دو هدف مهم دشمن برشمرد و افزود: تمام کارهای ترکیبی دشمن در راستای ضعف ایمان و ناامیدی نسبت به دین، حاکمیت و روحانیت است. در حالی که ایمان و امید انسان را استوار نگه می دارد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد با بیان اینکه بیشترین مسئولیت در تهاجم ترکیبی دشمن با نخبگان و اهل فکر است؛ گفت: بی‌تفاوتی و ساده‌انگاری در این تهاجم به معنی ترک فریضه است. دشمن به دنبال ضعف ایمان جوانان است. این هجمه ها زمانی می تواند برای دشمن کارآمد و موثر باشد که ایمان ضعیف شود و از بین برود اما اگر ایمان قوی باشد، تلاش بی اثر خواهد بود.

شهید چمران در برابر تهدیدها فرصت آفرید

هاشمی همچنین با اشاره به رشادت های شهید چمران، گفت: شهید چمران الگوی نهضت استادی بود و در برابر همه تهدیدها فرصت آفرید و همه نخبگان و مسئولان بایستی به شهید چمران که نماد عمل، اخلاص، ایثار و ساده زیستی است اقتدا کنند و ایشان را الگوی خود قرار دهند.

وی محور و مهمترین الگوی تربیت اجتماعی دانشجویان را کارکرد استاد و کلاس عنوان کرد و افزود: ظرفیت های بسیج از جمله دوگانه استاد و کلاس باید در راستای ایمان و امید استفاده شود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تصرفهای ذهنی بی شماری توسط دشمن در دانشجویان اتفاق افتاده و می افتد، ابراز کرد: اساتید باید با برنامه و به صورت منظم به این مساله بپردازند و به طور قطع در سال ۱۴۰۲ اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

 اسلام با اصل مد به عنوان یک خواسته فطری مخالفتی ندارد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی با اشاره به گسترش مد در جامعه، اظهار کرد: مد، گاهی در پوشش، آرایش، تزئینات، و ترمیم وجوهات نامتعارف بدن شکل می‌گیرد.

وی نوظهوری، تمایز بخشی و مقبولیت گروهی را از ویژگی‌های مد برشمرد و افزود: هدف از مد معمولا جلب توجه کردن، کسب تایید اجتماعی، مقبولیت درون گروهی و جبران کمبود‌ها و دیده شدن است.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: مد شامل ۲ قسم از جمله مدگرایی منفعلانه، هوس پرستانه و نیز مدگرایی فعال، معقول و هدفمند است.

حجت الاسلام و المسلمین شریفانی با بیان این که اسلام با اصل مد و مدگرایی به عنوان یک خواسته فطری مخالفتی ندارد، اما می خواهد آن را همانند سایر مسایل فطری سمت و سو دهد، ادامه داد: معیار‌های سلبی مدگرایی در اسلام این است که خلاف عرف زمانه نباشد و غیر متعارف نباشد.

خاطر نشان می شود: در دومین روز از برگزاری این اجلاس پیام آیت الله حسین نوری همدانی به نهمین اجلاس سراسری مسئولان کانونهای بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی قرائت شد.

در این پیام آمده است: یکی از نکات مهم که در آموزه های دینی ما به آن تاکید شده است موضوع شناخت زمان است و عالمان و دانشمندان و نخبگان، مخاطب نخست این موضوع هستند که با شناخت دقیق زمان خود حوادث و جریانات را رصد و با دقت نظر و تبیین عالمانه و واقع بینانه جامعه را هوشیار کنند. نکته دارای اهمیت این است که باید هدف دشمن را شناخت و برای مقابله با آن راه حل یافت در بعد سیاست خارجی سوابق کشورها و تجربه گذشته می تواند مورد توجه قرار گیرد و تعامل سازنده و در نظر گرفتن عزّت و مصلحت کشور و مردم یک اصل است و در سیاست داخلی نیز پرهیز از اختلاف و داشتن وحدت و پذیرش انتقاد سازنده و بیان نقد منصفانه امری مطلوب است.

پایان پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول